Skip to main content

Ik heb alle meldingen van de Forum gelezen, en zag dat KPN tot nu toe niets aan kan doen, doordat de KPN NIET alle virtuele IP adressen van alle VPN op de data base van alle gebruikers kan houden.

Zou het niet mogelijk dat KPN voegt een extra veld in onze rekening toe, waar wij zelfs vertellen welk onze vaste VPN virtuele IP adres op een bepaalde moment gebruikt ? 

B.v., nu gebruik ik Amsterdam . Dan voor dat ik berichten ga versturen, log in in KPN account en voeg de virtuele IP adres van Amsterdam in. . Als morgen ik naar de Brussels VPN schakel , dan doe precies het zelfde.  

Baby idee ?? , of niet . 

@ssanchez 

Spammers gebruiken vaak een VPN om hun exacte locatie te verbergen. En dan wordt informatie via meerdere servers verstuurd. En daarom wordt "verdacht dataverkeer” door de KPN tegengehouden, zelfs als die door een “normale” gebruiker gegenereerd (bijv. met een VPN).

Kun je niet bij de VPN aangeven dat je jouw email alleen via een door jouw gespecificeerde (bijv. AVG) server wil versturen ? Of stel de VPN zo in dat email niet via die VPN wordt verstuurd.

Het gebruik van een VPN is overigens niet altijd aan te raden.

 

 

 


Hi @ssanchez, ik ben er even voor je in gedoken.

Technisch gezien is er veel mogelijk, maar het toevoegen van dit soort functionaliteiten staat niet op onze planning, en ik verwacht ook niet dat dat er ooit op komt te staan. Om misbruik tegen te gaan zullen ip-adressen van VPN aanbieders regelmatig geblokkeerd worden (niet in de laatste plaats omdat misbruikers ook veelal VPN diensten gebruiken, zoals Willy ook al aangeeft), en als we kijken naar de hoeveelheden echte spam die we daarmee tegenhouden zal er ook geen wijziging in dat beleid plaatsvinden. Het advies in deze is, zoals Willy ook al aangeeft, de mail niet via de VPN versturen.