Skip to main content

Bij het installeren van emailaccounts die bij hostnet staan blokkeert de KPN Box 12 de verbinding met de externe imap-server van een andere provider: hostnet, dit is ook het geval bij de smtp -server. Ik kan alleen via 4G een verbinding maken. Hoe kan ik poort 587 en 993 openzetten want dat lijkt het euvel? 

Hallo @Albert105107 KPN blokkeert geen poorten, misschien een instellingsfout?

Voor het verzenden van mail dien je natuurlijk wel smtp.kpnmail te gebruiken, met de juiste instellingen, als je klant van KPN bent.

 


Beste JanD,

 

Dank voor je reactie. Ik ben gisteren de halve dag bezig geweest met de helpdesk van hostnet en later van KPN om het probleem te verhelpen, zonder succes. Als ik via 4G verbind is er geen probleem, via de Box krijg ik geen toegang tot de imapserver van hostnet en kan ik dus geen emailaccount aanmaken ook niet via wifi op mijn iphone of ipad. Ik heb geen emailaccount van KPN. wel aan internetaccount/abonnement.


Hallo @Albert105107 , je hoeft geen mailaccount bij KPN te hebben om smtp.kpnmail.nl te gebruiken.

Wat krijg je voor (foutmelding(en) als je via smtp.kpnmail.nl of je eigen smtp-server mail wilt versturen over het KPN-netwerk?

 


@Albert105107 zoals @JanD ook al aangeeft, blokkeert KPN geen poorten. Dat mogen ze ook niet.

Zonder een KPN account kan je de KPN mailserver niet (authenticated) gebruiken. Ook via het KPN netwerk moet je gewoon de mailservers van hostnet kunnen gebruiken.

Het gebruiken van een “niet-eigen” smtp-server is de snelste manier om overal in de SPAM terecht te komen. Dat is tegenwoordig het eerste waarop gecontroleerd wordt.


Beste JanD en RBxx,

 

De wonderen zijn de wereld (nog) niet uit. Vandaag weer geprobeerd om e-mailaccounts te installeren en wat blijkt, ineens werkt het wel….. Zeer wonderbaarlijk. Ik doe al drie dagen hetzelfde en ineens werkt het! Voorheen lukte het alleen via 4G een verbinding te maken met de imap- en smtp-server van Hostnet nu lukt het ook via de KPN-verbinding (glasvezel). 

Zeer bijzonder, bedankt voor jullie hulp!

 

Groeten,

 

Albert