Skip to main content

Hallo,

Regelmatig stel ik vast dat de KPN Cloud app (versie 2.16.0 (#1341) onder windows 11 niet opstart bij systeemopstart. Gevolg geen synchronisatie. Instelling is in de app dat dit wel moet gebeuren. Ook onder Taakbeheer van Windows 11, staat deze app als ingeschakeld bij opstarten.

Iets gaat er niet goed. Wat? Wat te doen?

 

 

@JohannesAH 

Ik neem aan dat je hier niet Taakbeheer maar Taakplanner bedoeld ?

Misschien worden er bij het opstarten teveel programmas gestart. Dan kun je die taak wijzigen zodat deze app met een vertraging van bijv. 1 of meerdere minuten wordt gestart.


 

Heb je al eens geprobeerd helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren, eventueel installeren met administrator rechten?

@JohannesAH

Ik neem aan dat je hier niet Taakbeheer maar Taakplanner bedoeld ?

Nee, programma's die tijdens opstarten moeten worden uitgevoerd staan in Taakbeheer → Opstarten.

(Bijv, bereikbaar via: rechter muistoets op taakbalk → Taakbeheer → Opstarten).


@GerritS76 

Maar kun je dan daar ook instellen of die ene app met vertraging (met 1 of meerdere minuten) wordt opgestart ?


@GerritS76

Maar kun je dan daar ook instellen of die ene app met vertraging (met 1 of meerdere minuten) wordt opgestart ?

Ik reageerde op je vraag Taakbeheer vs. Taakplanner, tijdens installatie wordt er een entry in de registry weggeschreven voor het opstarten en deze verschijnt in Taakbeheer 😉

Een vertraging is er niet, er wordt gewoon een entry toegevoegd aan de registry, nothing more or less… 

 

Het zou kunnen zijn dat het programma gewoon even opnieuw geïnstalleerd moet worden, misschien is het dan zelfs beter om het even als Administrator uit te voeren. Werkt ook dit niet, dan kan misschien via Taakplanner een Nieuwe Taak aan te maken en vervolgens bij Triggers te kiezen om de taak te starten bij opstarten van Windows en direct hier een vertraging van 1 minuut zodat het programma één (1) minuut na opstarten alsnog wordt opgestart.

Mocht het na opnieuw installeren nog niet werken, dan zou het wel eens een bug kunnen zijn die onder Windows 11 optreed.


@GerritS76 

Ik persoonlijk heb 1 programma dat ik met 2 minuten vertraging laat starten na het opstarten van Windows (7) (m.b.v. Taakplanner) omdat het programma anders niet goed werkt.


@JohannesAH 

Wel, probeer dan het volgende:  De optie “opstarten bij het starten van Windows” uitzetten en dan m.b.v. Taakplanner de app met een 1 of meer minuten vertraging laten starten.


@GerritS76, heb je Willy22 zijn idee geprobeerd? Gebeurt het nog?


@GerritS76, heb je Willy22 zijn idee geprobeerd? Gebeurt het nog?

Ik heb geen probleem/problemen?? 

@JohannesAH heeft/had dit wel.


Inmiddels kan ik het probleem beter omschrijven. De KPN Cloud app start wel met opstarten, maar blijkt na verloop van tijd (vaak enige uren) niet meer te werken. Hoe dat zomaar kan is mij een raadsel.


@GerritS76, heb je Willy22 zijn idee geprobeerd? Gebeurt het nog?

Ik heb geen probleem/problemen?? 

@JohannesAH heeft/had dit wel.

Ik zat niet goed op te letten, excuses. 

 

Inmiddels kan ik het probleem beter omschrijven. De KPN Cloud app start wel met opstarten, maar blijkt na verloop van tijd (vaak enige uren) niet meer te werken. Hoe dat zomaar kan is mij een raadsel.

Dit is mij ook zo een raadsel. Speelt dit op een of meerdere apparaten? Gaat de pc in een bepaalde slaapstand of iets waar je hem daarna weer uit haalt?

Ervaar je dan ook problemen met andere applicaties?