Skip to main content
Beantwoord

KPN Cloud. Echt NL of toch AWS of Azure?

• 4 april 2025
  • 6 reacties
  • 89 keer bekeken

Hoi KPN en KPN Community.

Gelet op de USA ontwikkelingen wil ik overstappen van OneDrive naar KPN Cloud in NL. Of draait KPN dat op AWS, Google cloud of Azure? Dan heeft overstappen naar KPN Cloud namelijk geen zin.…

Ik vind niet zo snel een draadje met een heel duidelijk antwoord van KPN zelf.

#kpncloud

Beste antwoord door Ik_Combineer

KPN cloud is uniek omdat de opslag op servers in Nederland plaatsvindt en eigendom zijn van KPN. Geen tussenkomst van derde partijen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4516 reacties
  • 4 april 2025

https://community.kpn.com/kennisbank-e-mail-135/kpn-cloud-wat-is-het-en-hoe-werkt-het-564007

KPN cloud servers staan volledig in Nederland. Interne documenten vertellen dit ook maar die mag ik (uiteraard) niet delen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3600 reacties
  • 4 april 2025
Ik_Combineer schreef:

KPN cloud servers staan volledig in Nederland. Interne documenten vertellen dit ook maar die mag ik (uiteraard) niet delen.

Wat is geheim aan deze informaties? KPN cloud voor zakelijke klanten gebruikt CloudNL en zijn eigen servers. Over KPN cloud voor particuliers is geen informaties te vinden, maar als ik de routing check, gaat het over Azure (msn.net) terwijl routing naar CloudNL server over Fusix Networks (ook een Nederlandse bedrijf). CloudNL biedt naast gegarandeerd Nederlandse servers ook servers in AWS aan.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4516 reacties
  • 4 april 2025
TDN schreef:
Ik_Combineer schreef:

Wat is geheim aan deze informaties? KPN cloud voor zakelijke klanten gebruikt CloudNL en zijn eigen servers. Over KPN cloud voor particuliers is geen informaties te vinden, maar als ik de routing check, gaat het over Azure (msn.net) terwijl routing naar CloudNL server over Fusix Networks (ook een Nederlandse bedrijf). CloudNL biedt naast gegarandeerd Nederlandse servers ook servers in AWS aan.

Er is niks geheims aan deze informatie, alleen dit is vanuit onze interne site en daar mag ik niks van kopiëren of delen. Daarom zeg ik in mijn eigen woorden dat dit op nederlandse servers staat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Dank voor de antwoorden.

Ter verificatie, die servers draaien dus op KPN beheerde hardware in een eigen KPN Datacenter en dus NIET vm's op Azure, Google cloud of  AWS.

Maar ook niet in bijvoorbeeld Equinix DC ondergebracht (zelfde probleem).

Correct?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4516 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

KPN cloud is uniek omdat de opslag op servers in Nederland plaatsvindt en eigendom zijn van KPN. Geen tussenkomst van derde partijen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Top! Dank je wel 👍🏻

Reageer