Skip to main content
Antwoord

KPN Cloud Synchronisatie ongedaan maken zonder lokale bestanden kwijt te raken

• September 21, 2025
  • 5 reacties
  • 168 keer bekeken

Goeiedag!

Ik wil de inhoud van mijn KPN Mail Cloud verwijderen zonder dat deze muziek van mijn iMac verdwijnt, iets wat (deels) per ongeluk al is voorgekomen.

Kortom ik wil desynchroniseren, of mijn gebruik van de KPN Cloud ongedaan maken, zonder mijn Account op te heffen.

Internet staat vol met hoe of wat maar ik kan de oplossing maar niet vinden.

Niet bij de iCloud App (als ik daar desynchroniseer is het bij opnieuw inloggen weer aangevinkt als gesynchroniseerd) en als ik inlog bij Webmail dan staat er bij Instellingen niets over, itt wat Internet beweert.

Er staan voor mij teveel bomen in het KPN bos.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@okje2, wat jammer dat het niet zo simpel verloopt, met het synchroniseren! 

Je geeft aan dat het internet vol staat met tips, maar dat de oplossing voor jou daar nog niet bij staat. Had je dit artikel ook al gevonden en bekeken?

https://community.kpn.com/kennisbank-cloud-174/kpn-cloud-wat-is-het-en-hoe-werkt-het-564007#KPN+Cloud+voor+Android,+iOS+of+MacOS 

Ik begrijp dat het jou vooral gaat om op de iMac geen dingen kwijt te raken. Lukt het je om daar de Cloud map openen en dingen naar een andere map te verplaatsen? En dan overal de synchronisatie pauzeren? Zelf heb ik geen Apple apparatuur en maak ik ook geen gebruik van de cloud, dus ik kan niet echt met je meekijken. Wel zie ik een 'preferences' optie op het screenshot in het artikel, wellicht valt daar ook iets aan te passen aan de manier waarop er gesynchroniseerd wordt. Wel de moeite waard om even een kijkje te nemen!

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Sorry, ik bedoel natuurlijk “als ik daar desynchroniseer” de KPN Cloud App en niet de iCloud.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Hi ​@okje2, wat jammer dat het niet zo simpel verloopt, met het synchroniseren! 

Je geeft aan dat het internet vol staat met tips, maar dat de oplossing voor jou daar nog niet bij staat. Had je dit artikel ook al gevonden en bekeken?

https://community.kpn.com/kennisbank-cloud-174/kpn-cloud-wat-is-het-en-hoe-werkt-het-564007#KPN+Cloud+voor+Android,+iOS+of+MacOS 

Ik begrijp dat het jou vooral gaat om op de iMac geen dingen kwijt te raken. Lukt het je om daar de Cloud map openen en dingen naar een andere map te verplaatsen? En dan overal de synchronisatie pauzeren? Zelf heb ik geen Apple apparatuur en maak ik ook geen gebruik van de cloud, dus ik kan niet echt met je meekijken. Wel zie ik een 'preferences' optie op het screenshot in het artikel, wellicht valt daar ook iets aan te passen aan de manier waarop er gesynchroniseerd wordt. Wel de moeite waard om even een kijkje te nemen!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 6, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@okje2? Is het gelukt of heb je nog verdere hulp nodig?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Dank voor de hulp. Sorry voor de (te) late reactie. Ik had er even genoeg van. Ik werk voorlopig even niet meer met de KPN Drive, maar ik laat daar alles wel staan. Als ik toch iets aan een nummer zou willen veranderen dan doe ik dat via “Vervang”. Ik gebruik zo de prullenmand (daar zit het gevaar?) niet en dan verdwijnt er niets uit het basisbestand van mijn Apple Muziek. Ik heb er grote moeite mee dat er bij de vele verwijzingen (de bomen in het enorme KPN bos) geschreven wordt over het ontkoppelen/ pauzeren van de synchronisatie en dat dit bij de “Instellingen” in Drive nergens is te vinden, behalve dat wat ik er over schreef: in de KPN Cloud App. (Lijkt niet te werken). De mogelijke oplossing, nog niet geprobeerd, vond ik wel ergens: de App KPN Cloud uit de computer verwijderen. Dank voor de belangstelling.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 13, 2025

Ok duidelijk ​@okje2, je hebt dus een manier gevonden die op dit moment wel werkt 🙂Mocht je binnenkort wel weer met de cloud willen werken, of hem helemaal willen verwijderen en je hebt daar verdere hulp bij nodig, trek dan vooral weer aan de bel hier!