Skip to main content
Beantwoord

KPN Cloud synchroniseert niet (meer) vanaf Apple iMac

• January 5, 2026
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

Ik gebruik een (oude) Apple Imac (OS-versie 10.15.7), waarop ik, al jaren geleden, KPN Cloud heb geïnstalleerd. Binnenkort ga ik deze computer vervangen en daarom wil ik bestanden opslaan/bijwerken in KPN Cloud. De aanpassingen (toevoegingen/verplaatsingen/verwijderingen) in de bestanden die ik via de iMac in KPN Cloud heb gedaan, zie ik niet terug in/via de KPN Cloud-app op mijn smartphone (Samsung, Android-versie 16). Oftewel: KPN Cloud synchroniseert niet.

Inmiddels zie ik, in een ander topic op deze community, dat je op een Apple-apparaat IOS-versie 13 of hoger moet hebben om KPN Cloud te kunnen gebruiken. Betekent dit dat het niet (meer) mogelijk is om bestanden op de iMac op te slaan in KPN Cloud? Of is er een (andere) oplossing?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@ChristiaanJ, welkom op onze community! Dat is niet handig nee!
Je kunt er ook via de webpagina bij als het goed is. Meer informatie hierover kun je vinden op onze kennisbank:

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Hoi ​@ChristiaanJ, welkom op onze community! Dat is niet handig nee!
Je kunt er ook via de webpagina bij als het goed is. Meer informatie hierover kun je vinden op onze kennisbank:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 7, 2026

Ik werd getriggerd door dit topic omdat ik zelf ook een oudere iMac heb. 

Maar inderdaad, je hebt minimaal MacOS 13.0 nodig voor KPN Cloud: 

• Installeer de KPN Cloud app voor MacOS. Hiervoor moet je minimaal MacOS 13.0 hebben. De KPN Cloud app start niet automatisch op als je de Mac aanzet. Als je dit wel wilt kun je dit, na installeren, aanzetten onder de Voorkeuren.

Je kunt KPN Cloud dus niet meer gebruiken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 14, 2026

Of is er een (andere) oplossing?

Nee, KPN Cloud gaat bij jou niet meer werken.