Skip to main content

Synchroniseert niet vanaf Windows10 PC, niet naar Windows laptop, niet naar iMac

Beste @JFLieshout, welkom! Alles over KPN Cloud lees je in dit artikel. Komt er bij jou ook een foutmelding naar voren? Zijn beide apparaten met hetzelfde e-mailadres ingelogd? Elk e-mailadres heeft een eigen Cloudopslag, als je ze wilt synchroniseren moeten beide apparaten met hetzelfde adres ingelogd zijn.


Gebruik overal hetzelfde email adres. Andere Cloud diensten werken overigens wel, OneDrive, iCloud, Dropbox….


Vreemd dat het dan niet werkt! Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 


Ook bij ons werkt dit niet. Synchroniseert niet als ik bestanden op mijn pc opsla bij mijn documenten van kpn . Ik zie ze dan niet terug in de lucht !! 


Forumformulier is aangevuld.


Ook bij ons werkt dit niet. Synchroniseert niet als ik bestanden op mijn pc opsla bij mijn documenten van kpn . Ik zie ze dan niet terug in de lucht !! 

Jij gebruikt ook overal hetzelfde e-mailadres? Wil jij ook je forumprofiel aanvullen?

En jullie apparaten zijn geüpdatet naar onderstaande? Dat zijn de minimale vereisten. (Ook een vraag voor jou, @JFLieshout)

 


Wat is OX App Suite, waar vind ik het en hoe kom ik er achter welke versie het is ??


Nee, excuses het gaat vooral om de MacOS, iOS of Android versie. Deze moeten dus boven de 13, 15 en 9.0 zijn.


MacOS Sonoma 14, iOS 16.6.1, Windows 22H2 build 19045.3570. Gebruik geen Android apparaten.


@JFLieshout mijn collega's geven aan dat dit wel eens vaker voor schijnt te komen. Het opnieuw installeren van de app op de apparaten, helpt doorgaans. Wil je dat eens doen? Als dat ook niet werkt, dan maken we een ticket voor je aan om dit verder uit te zoeken.

 


Raak id war. Een App op een Windows PC? Werkt met een snelkoppeling. KPN Cloud is gewoon een map met bestanden waarnaar een snelkoppeling schakelt….. Ook op de iMac is het een gewone map. Net als alle andere Clouddiensten overigens. De KPN Cloud App op de iMac lijkt niet meer dan een alternatieve snelkoppeling. Heb een herinstallatie van die app gedaan: geen enkel effect.

Het probleem is dat ik werk op een W10 PC en de synchronisatie niet plaatsvindt, noch naar een W10 laptop, noch naar enig Apple device.


Goed dat je het toch even gecontroleerd hebt. Ik geef je bevindingen door en houd je op de hoogte! 


Ik stuur je even een privébericht met wat vragen om te beantwoorden, @JFLieshout.


Raak id war. Een App op een Windows PC? Werkt met een snelkoppeling. KPN Cloud is gewoon een map met bestanden waarnaar een snelkoppeling schakelt….. Ook op de iMac is het een gewone map. Net als alle andere Clouddiensten overigens. De KPN Cloud App op de iMac lijkt niet meer dan een alternatieve snelkoppeling. Heb een herinstallatie van die app gedaan: geen enkel effect.

Het probleem is dat ik werk op een W10 PC en de synchronisatie niet plaatsvindt, noch naar een W10 laptop, noch naar enig Apple device.

 

Naar aanleiding van jouw verdere contact met Marcia, @JFLieshout, gaan we toch even hier verder. Dan is het ook nuttig voor meelezers.

Er zit uiteindelijk wel een app onder, op jouw PC, maar ook op je andere apparaten. De KPN Cloud App zorgt ervoor dat er een map op jouw apparaat is die synchroniseert met de Cloud. En dit klinkt alsof op jouw PC de app niet goed meer werkt.

Dus ik stel voor dat we eerst kijken naar Windows, en daarna naar de rest.

 

Kun je op de Windows PC eens kijken in je system tray aan de rechterkant. Tussen de daar aanwezige iconen zou je ook die van KPN Cloud moeten zien. Hier rood omcirkeld op het screenshot.

 

Het icoon is aanwezig

Als je dat icoon ziet, klik er met rechts op, en kies Preferences/Voorkeuren. De app opent een scherm met meerdere tabbladen. Ga eerst naar de meest rechtse (About/Over) en noteer het versienummer dat je daar ziet.

Ga daarna naar het tabblad Settings/Instellingen en scroll naar beneden. Daar zit een knop Save Log Files. Klik hierop en sla het logbestand op.

 

Als je dan vervolgens zou willen reageren weer via mail met dat logbestand als bijlage, je versienummer in de mail, plus een screenshot van hoe jouw KPN Cloud Map eruitziet. Zoiets als dit, maar dan van jouw mappen.

 

Het icoon is niet aanwezig

Als jij het KPN Cloud icoon niet zit in je system tray, dan is de KPN Cloud app waarschijnlijk niet meer geïnstalleerd. Neem dan even ons kennisbank artikel over KPN Cloud door. Daarin lees je hoe je KPN Cloud op een Windows apparaat installeert. Zou je dat dan willen uitvoeren en kijken of je daarna wel een werkende app en synchronisatie hebt.