Skip to main content

Ik heb op de iPhone 15 de KPN Cloud zitten. Deze geeft aan dat ik 1,59 GB in gebruik heb van de 10 GB. Ga ik naar instellingen op de telefoon onder iPhone opslag dan zie ik dat de grootte van de APP 32,9 MB is maar ook dat de documenten en gegevens op de telefoon ook 2,04 GB opslagcapaciteit vraagt. Mijn vraag is hoe kan dit? 

Er is 1,59 GB opgeslagen op de servers van kpn. Oftewel in the cloud. Dat staat niet op je telefoon en neemt daar dus ook geen ruimte op in.


Peter, bedankt. In de iPhone opslag bij KPN cloud zie ik staan dat er op de telefoon ook 2.07 GB gebruikt wordt. Een paar MB voor de APP en de test is documenten enz. Dit vind ik vreemd.


En toch denk ik dat daarvan dus 1,59 niet op de telefoon zelf staat. Het is tenslotte cloud opslag.


Als toevoeging hierop: Vergeet ook niet de Cache gegevens. 


Klopt, doe ik regelmatig. Blijft het vreemd vinden dat bij de iPhone opslag de cloud toch 2,07 GB in beslag neemt.

 

 

 


En wat zie je al je doorklikt? Hoe is de opslag verdeeld?

En is er ook een instelling waarmee je kunt aangeven dat de dingen in de Cloud niet op jouw telefoon worden opgeslagen?


Denise

Dit is de verdeling. De APP grootte snap ik, de documenten en gegevens niet.

 


Om heel eerlijk te zijn, weet ik niet waar het verschil precies vandaan komt.

Je kunt kijken in de instellingen of het mogelijk is om bestanden in de Cloud niet op jouw telefoon te plaatsen. Dan zou het deze ruimte niet meer in moeten nemen.