Skip to main content

Ik heb met ondersteuning van Microsoft geprobeerd om mijn KPN mail (planet) toe te voegen aan outlook. Dat is niet gelukt en men verwijst nu naar KPN. Kortom hoe krijg ik mijn KPN mail toegevoedg aan outlook?

Hallo @Scuba 

 

Welke outlook heb je het precies over, je hebt die voor Windows, Mac of mobiel?

Normaal zou je alleen het e-mailadres en je wachtwoord hoeven in te vullen en outlook zou de rest automatisch moeten instellen.

Als dat niet lukt dan kan je hier de juiste instellingen vinden om het handmatig te doen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Bijvoorbeeld voor de Windows versie werken deze instellingen:

 


Ik heb Outlook op mijn windows laptop staan. De mail werkt op de laptop goed.

Als ik via in mail via Bestand in e-mail accounts ga zie ik mijn Planet instellingen IMAP/SMTP  en bij de outlook.com instellingen MS Exchange. Ik heb Planet als standaard ingesteld.

Ik denk dat het probleem waardoor ik op mijn iphone geen mail, agenda, contacten te zien krijg te maken heeft met de gegevens bestanden. Als ik op de tab "Gegevensbestanden” klik zie ik namelijk 3 gegevensbestanden staan:

  1. mail@outlook-com: C:\Users\XXXXX\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Usernaam@outlook-com - Planet(2).ost
  2. mail@planet-com: 
    C:\Users\XXXXX\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Usernaam@planet-com - Planet.ost
  3. C: \Users\XXXXX\OneDrive\Documenten\Outlook-bestanden\Outlook-gegevensbestand (1).pst

De laatste (3) is een PST bestand die als Standaard instelling aangevinkt is. Als ik die wil veranderen naar mail@planet  krijg ik de mededeling dat het niet kan omdat het een PST bestand is en alleen een OST bestand gebruikt kunnen worden.

Scuba


Het gaat dus om de Outlook app op je iPhone? Wat gebeurt er als je het account simpelweg verwijderd op de iPhone en opnieuw toevoegt? Desnoods op de standaard e-mail app, zie je dan wel je e-mailberichten?


Ik wil op mijn mobiel de mail uit outlook ontvangen op de standaard mail box van apple. Hetzelfde geldt ook voor adres gegevens van de contacten en mijn agenda. Ik vind dat handiger werken.

Scuba


Je synchroniseert echter niet met outlook op je laptop maar met de servers van de mailprovider (KPN).
Jouw probleem heeft dus niets te maken met die databestanden van outlook.

 

Als je de mail via IMAP instelt zou je ook alle mail op de iPhone binnen moeten krijgen en de oude mails moeten kunnen zien.
Als je niets binnenkrijgt op je iPhone dan zal dat waarschijnlijk aan de instellingen liggen, je zou via de toestelhulp kunnen controleren of je de juiste instellingen gebruikt op je iPhone.

 

Contacten en agenda worden standaard niet gesynchroniseerd, daarvoor moet je eerst CalDav en CardDav instellen:

 

In outlook heb je daar een extra Plugin voor nodig zoals deze die prima werkt: https://caldavsynchronizer.org/

Daarmee kan je de contacten en agenda tussen outlook en KPN webmail synchroniseren.