Skip to main content

account toevoegen in W10 mail is geen probleem dacht ik. Hat is akkoord. 

mail openen komt de foutmelding, (  de instellingen zijn verouderd) 

Dan maar handmatig invoeren, akkoord, maar weer de zelfde foutmelding dus geen mail versturen of ontvangen.

mijn laptop was voor reparatie deksel. Toen ik de laptop terug had bleek dat W10 er op nieuw was opgezet, zeer vreemd maar ik was alles kwijt dus W10 opnieuw instaleren en invullen.

Nu werkt een nieuw account niet van KPN maar wel van Google.

vr.groet Bruinje

Hallo @loper5 

 

Hoe heb je dat account toegevoegd?

Handmatig of via de methode zoals uitgelegd op deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-windows-10.htm

 

Als je bij de instellingen van je KPN email account kijkt klopt het dan met wat er hieronder staat?

 

Vul de volgende gegevens in bij inkomende e-mail:

  1. Vul bij 'Server' e imap.kpnmail.nl] in.
  2. Vul bij Poort o 993] in.
  3. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor o SSL/TLS]
  4. Vink 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie...' . UIT]

Vul de volgende gegevens in bij uitgaande e-mail:

  1. Vul bij 'Server' e smtp.kpnmail.nl] in. Vul bij Poort o 587] in.
  2. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor o STARTTLS]
  3. Vink 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie...' . UIT]
  4. Klik dan op Verbinding maken]

Bedankt voor de snelle reactie. 

Eerst begonnen met ander account pop-imap. 

de tekst ingevoerd, op aanmelden gedrukt, akkoord. 

In de mail, accounts, op kpnmail geklikt kwam het volgende venster Accountinstellingen.

Opties voor synchroniseren werkt niet. Raadsel.

Later op de dag nogmaals de account aan geklikt kon ik wel deze tab aanklikken en bewerken.

Hier staat bij uitgaande post 465:1. Dit heb ik aan gepast met 587:1 maar misschien moet die 1 een nul zijn zo ik dat op mijn PC heb gezien. 

Account verwijderd en de volgende stap Geavenceerde optie pop-imap.

De gegevens ingevuld die ik van kpn service heb gehaald. 

Accountnaam heb ik alleen mijn Emailnaam ingevuld zonder @kpnmail.nl.

inkomende server imap.kpnmail.nl:993:1

gekozen voor imap4

uitgaande server smtp.kpnmail.nl:587:0

SSL vereisen voor uitgaande e-mail heb ik uit gevinkt zoals op mijn PC was te zien.

Bij controle kan ik niet de synchronisatie bewerken geen versturen of ontvangen.

Ik doe er een bijlage bij.

vr.groet Bruinsma

 

 


Zo heb ik het:

En dat werkt...


Hallo @loper5 

 

Die melding kan ook betekenen dat je wachtwoord niet klopt, kan je met dezelfde gegevens wel inloggen via webmail: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Mijn wachtwoord lukt wel bij kpn maar voor kpnmail heb ik nog een code en adres van hetnet.nl maar 

met zowel kpnwebmail en dan inloggen lukt bij geen van twee.


Hallo @loper5 

 

KPN-ID paswoord en emailpaswoord zijn verschillende dingen.

Je kan via deze pagina een nieuw paswoord instellen voor je e-mail account(s): https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm


voor webmail wil ik zowel het Email adres en wel wachtwoord aanpassen, maar hoe.

mijn vaste Email van kpn.nl dat paswoord heb ik net veranderd.

in de service zie ik het account van hetnet.nl wel staan maar ik zie niet dat ik dat kan aanpassen, wel mijn 

kpnmail.


Je hetnet.nl emailadres is hoogstwaarschijnlijk een alias van een kpnmail.nl emailadres/mailbox.

Je kan alleen het wachtwoord van die mailbox aanpassen, voor alle aliassen die eronder hangen gebruik je dan hetzelfde wachtwoord als van het hoofdemailadres van die mailbox.


laten we het gemakkelijker doen.

een nieuw webmailadres maken hoe doe ik dat.


Inloggen met KPN-ID op: https://email.kpn.com/

Daarna wijst het eigenlijk zichzelf.

Je ziet dan een lijst met mailboxen en je kan daar ook een nieuwe mailbox (en dus ook emailadres) aanmaken.

Als je op een bestaande mailbox klikt dan kan je daar het wachtwoord wijzigen en aliassen toevoegen.


Bedankt voor de snelle reacties.

Ik volg deze handleiding maar het gaat mij dan wel om een webmailadres aan te makenen niet om het wachtwoord voor kpnmail te veranderen.


Dat doe je door op het plusje te drukken:

 


Oké, bedankt, ik ga het opnieuw instellen.

 

Hierbij sluit ik deze support,  bedankt

 

vr.groet Bruinsma