Skip to main content

Sinds een paar dagen kan mijn moeder via haar mail geen mailtjes meer versturen.

Het gaat hierbij om een @planet.nl mailadres. Ik heb vorige week haar computer nog opnieuw geïnstalleerd en daarbij haar mail dus ook weer opnieuw ingesteld.

Zij werkt met het mailprogramma Mozzila Thunderbird. Bij het instellen van haar mail werkte alles.

Sinds een paar dagen niet meer.

 

Ik heb al gekeken om de SMPT-instellingen goed staan. Naar mijn weten klopt dit:

 

Ik heb al rond gekeken op het forum, maar kom er zelf niet helemaal uit.
Ik hoop dat er hier iemand is die mij op weg kan helpen.

Hallo @Mary Swart 

 

Gebruikersnaam (planet e-mailadres) heb je daar ook ingevuld?
Het wachtwoord zou Thunderbird dan zelf om moeten vragen.

 


@GeSp ja de gebruikersnaam is ook ingevuld. Bij het aanmaken van het account moest ik het wachtwoord al opgeven. Voor de rest is er niet meer naar gevraagd.


@Mary Swart  TB slaat het wachtwoord op als je dat wilt dus dat kan kloppen.

Ontvangen van mail werkt wel?

Mail verzenden via webmail werkt wel?

 

Krijg je nog een (fout)melding als je mail probeert te versturen via Thunderbird?


@GeSp Mails ontvangen is geen enkel probleem. Dat werkt. Mails versturen via de webmail lukt ook. Dat is ook geen enkel probleem.

Ik krijg de volgende foutmelding bij het versturen:

 


@Mary Swart Dan lijkt het erop dat de verbinding geblokkeerd wordt naar de SMTP server, heb je nog extra beveiligingssoftware erop gezet?
Indien dat zo is, kan je die eens tijdelijk uitschakelen om te proberen of mail verzenden dan wel werkt.


@GeSp ik had al gekeken naar de virusscanner en ik zag dat de mailschild uit stond.

Nu heb ik even de hele virusscanner uitgezet en toen geprobeerd en lukte het wel om de mails te versturen. Er bleek in de virusscanner nog een plek te zitten waar emailschild dus aan stond. Deze aangepast en nu werkt het wel.

Dankjewel!


Fijn dat het weer werkt @Mary Swart en bedankt voor het terugkoppelen.