Skip to main content

KPN e-mail komt binnen met uren vertraging, ook in Webmail

  • 16 August 2024
  • 9 reacties
  • 104 keer bekeken

Hallo,
Als een partij mij e-mail stuurt, dan duurt het uren voordat ik de mail in mijn mailbox zien. Dit probleem is er ook in de web cliënt voor KPN mail, dus het ligt niet aan mijn instellingen.

Dit is hinderlijk, vooral als je een code krijgt voor iets, die maar een beperkte geldigheidsduur heeft.

Het maakt niet uit waar de mail vandaag komt, ik heb het ook vanaf m’n werk email geprobeerd.

Waarom duurt dat zo lang? Wat kan ik doen zodat de mail direct zichtbaar is?

Bedank alvast!
Henk

Hallo @Henk Heijmink 

 

Hier net getest door een mail naar mijn @hetnet.nl e-mailadres te sturen vanaf outlook.com en die komt binnen 1 minuut binnen.

Welke KPN domein gebruik je (gedeelte achter de @)?

Heb je meer mailaccounts en zo ja, gebeurt het daarmee ook?


@Henk Heijmink 

Al eens een email naar jouzelf gestuurd ? Kwam die wel snel binnen ?

Snelheidstest: https://www.kpn.com/internet/speedtest


Hallo @Henk Heijmink 

 

Hier net getest door een mail naar mijn @hetnet.nl e-mailadres te sturen vanaf outlook.com en die komt binnen 1 minuut binnen.

Welke KPN domein gebruik je (gedeelte achter de @)?

Heb je meer mailaccounts en zo ja, gebeurt het daarmee ook?



Hallo, ik heb …@kpnmail.nl als domein.

Ik heb maar één mailaccount.


@Henk Heijmink 

Treedt die vertraging op bij meerdere apparaten ( laptop, smartphone) en onafhankelijk van de locatie waar je bent ? Valt daar een patroon te ontdekken ?

Bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ).


@Henk Heijmink Heb je misschien regels ingesteld die na 1 of andere wijziging of verwijderen van een map nu de boel vertragen?

Gaan mails die je verstuurd wel gelijk weg of zit daar ook vertraging in?

 

Ik denk dat je anders beter een mail naar de Abuse afdeling (abuse@kpn.com) kan sturen.

Je zou dan eerst weer een mail naar jezelf sturen en de ontvangen mail als bijlage meesturen en daarbij de exacte tijden vermelden dat hij verstuurd is en wanneer hij door jou in webmail te zien is.
Ze kunnen dan hopelijk in de logs zien waardoor de vertraging veroorzaakt wordt.


Hoi @Henk Heijmink, is dit zo met alle mailberichten die naar je worden gestuurd, of alleen vanaf bepaalde domeinen? Ik vraag me net als GeSp af of er misschien een regel is die voor vertraging kan zorgen. Heb je al bij de regels gekeken? Of de andere genoemde tips kunnen proberen?


Hallo,
Ik denk dat het balangrijk is om te vermelden dat ik een eigen domein naam heb. Ik heb bij een provider een dienst afgenomen die email naar mij eigen domein (info@mijndomein.nl) doorstuurt naar mijn KPN mailbx (xxx@kpnmail.nl)  ALs ik een mail stuur direct naar xxx@kpnmail.nl komt de mail binnen zonder vertraging. Een mail naar info@mijndomein.nl komt echter aan bij  xxx@kpnmail.nl met grote vertraging.

Ik heb bij die provider eens gevraagd wat er gaande is.
Het blijkt dat hun forward server forwardmx.autodrs.nl ( 62.116.130.8 ) is geblacklist bij KPN.
De log zegt: 

Aug 21 05:35:02 redirect-node01 postfix/smtpt101453]: 6BB104919E: to=<xxx@kpnmail.nl>, orig_to=<henk@mijndomein.nl>, relay=mx.kpnmail.nlp195.121.65.158]:25, delay=25650, delays=25650/0/0.09/0, dsn=4.5.0, status=deferred (host mx.kpnmail.nlp195.121.65.158] refused to talk to me: 521 5.5.0 Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com for more information.)

Ik heb hier de echte email addressen even weggelaten voor privacy.
Er is vanuit de provider Interparts Online B.V. een mail gestuurt naar abuse@kpn.com
We wachten af...

Ik begrijp dat det domain forwarding een cruciaal gegeven in in de probleembeschrijving. Sorry dat ik dat in eerste instantie wegliet.

Groet,
Henk


Hallo @Henk Heijmink 

 

Ik zie dat IP-adres op geen enkele blacklist staan als ik het controleer via mxtoolbox.

Krijg je nu nog steeds die vertraging via die relay (apart trouwens dat het een Duits IP-adres is)?

Zo ja dan ben ik benieuwd welke blacklist dat dan is volgens de KPN Abuse afdeling?


Hallo @Henk Heijmink 

 

Ik zie dat IP-adres op geen enkele blacklist staan als ik het controleer via mxtoolbox.

Krijg je nu nog steeds die vertraging via die relay (apart trouwens dat het een Duits IP-adres is)?

Zo ja dan ben ik benieuwd welke blacklist dat dan is volgens de KPN Abuse afdeling?



Bedankt. De vertraging is er nog steeds. Ik stuurde net een mail ban mijn werk naar mijn persoonlijke mail, verstuurd om 14:55 die kwam in m’n KPN Mailbox om 16:15. Dat is wel sneller dan eerder (dan had ik soms vele uren vertraging) maar nog steeds zo traag dat een code die gestuurd word al verlopen kan zijn als ik hem ontvang. Die error melding komt van mijn hosting provider, dus ik kan dat niet zelf checken. Ik weet niet waarom dat een Duits adres is, dit is een dienst van Interparts Online in Lisse (voorheen Kixtart). Ik zal eens een email naar abuse@kpn.com sturen. Overigens bedankt voor mxtoolbox. I wist niet dat dat bestond. Groet.

Sorry overigens voor mij late antwoord. Ook de notificatie van KPN community <forum@kpn.com> komt met aanzienlijke vertraging binnen, en ook in m’n spamfilter. Zal met elkaar te maken hebben.


Reageer