Skip to main content

Ik heb een probleem met KPNmail in Outlook. Ik gebruik Outlook voor mijn diverse mailadressen, ik wil daar ook mijn KPNmail in toevoegen, maar er ontstaat een probleem op de Android versie op m'n telefoon. 

Op de pc versie van Outlook heb ik mappen aangemaakt en regels om mails direct naar die mappen te laten verplaatsen.

Nu ontstaat het probleem dat ik op de pc versie al mijn mapjes zie, dat de aangemaakte regels ook zijn ingeregeld, maar op de Android versie komt dat niet goed door. Op Android zie ik enkele mappen staan die inmiddels al verwijderd zouden moeten zijn, de Android versie toont ook nog mails in PostvakIN die op de pc versie al verplaatst zijn naar een mapje of de prullenbak.

Nou is mijn vraag dus, is dit een synchronisatie probleem bij Outlook? Of werkt KPNmail niet goed in Outlook (Android)?

Heeft iemand vergelijkbare problemen en mogelijk een werkende oplossing hiervoor? Of kan ik beter een ander programma/app gebruiken?

Ik heb zowel op de pc versie als de Android versie de applicatie al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, bij beiden het mailaccount verwijderd en opnieuw aangemeld (IMAP) en de devices al meermaals opnieuw opgestart. Maar ik krijg het niet opnieuw gesynchroniseerd

Hallo @K10 , heb je al eens gekeken in je webmail? Daar kan je zien hoe de mailbox daadwerkelijk is ingericht met mappenstructuur e.d.

Bezorgingsregels kan je het beste ook in je webmail instellen, omdat outlook slechts een locale client is.

Dat heeft niets te maken met het niet goed werken van KPN mail, maar met het gebruikte mail-protocol: KPN gebruikt IMAP. Met IMAP kan je geen centrale mailregels instellen via een client en dan verwachten dat het op een andere client ook werkt. Die regels moet je via de webmail instellen. Mappenstructuur idem, al zou die door de webmail wel moeten worden overgenomen. Kijk eerst dus eens in de webmail.

Hallo @K10 , heb je al eens gekeken in je webmail? Daar kan je zien hoe de mailbox daadwerkelijk is ingericht met mappenstructuur e.d.

Bezorgingsregels kan je het beste ook in je webmail instellen, omdat outlook slechts een locale client is.

Dat heeft niets te maken met het niet goed werken van KPN mail, maar met het gebruikte mail-protocol: KPN gebruikt IMAP. Met IMAP kan je geen centrale mailregels instellen via een client en dan verwachten dat het op een andere client ook werkt. Die regels moet je via de webmail instellen. Mappenstructuur idem, al zou die door de webmail wel moeten worden overgenomen. Kijk eerst dus eens in de webmail.

@XS4-Arjan Ah, vandaar! Dat lijkt nu al beter te werken. Dank.

Ik heb net eventjes in mijn webmail gekeken, maar daar staan geen schuingedrukte mappen in. Wellicht omdat deze og van XS4All komt. Als ze niet te verwijderen zijn, kan het dan zijn dat dit systeemmappen zijn?

Hallo @K10 , heb je al eens gekeken in je webmail? Daar kan je zien hoe de mailbox daadwerkelijk is ingericht met mappenstructuur e.d.

Begrijp ik goed dat als je mailregels instelt in KPN Webmail, dat deze dan automatisch worden overgenomen in andere e-mailclients?

Piet.

Begrijp ik goed dat als je mailregels instelt in KPN Webmail, dat deze dan automatisch worden overgenomen in andere e-mailclients?

Piet.

Die worden niet overgenomen door andere mailcliënts maar zijn al uitgevoerd voordat andere mailcliënts de mail synchroniseren.

Piet.

Die worden niet overgenomen door andere mailcliënts maar zijn al uitgevoerd voordat andere mailcliënts de mail synchroniseren.

Dus als je, vóórdat je KPN Webmail gebruikt, eerst een andere e-mailclient gebruikt, dan zijn de mailregels nog niet geïmplementeerd?

Piet.

Piet van der Vooren schreef:

Dus als je, vóórdat je KPN Webmail gebruikt, eerst een andere e-mailclient gebruikt, dan zijn de mailregels nog niet geïmplementeerd?

Dat zie je verkeerd, die filterregels worden direct al uitgevoerd op het moment dat die mail binnenkomt. Daar hoef je jouw webmail echt niet voor te openen.

Dat zie je verkeerd, die filterregels worden direct al uitgevoerd op het moment dat die mail binnenkomt. Daar hoef je jouw webmail echt niet voor te openen.

Met andere woorden en om het goed te begrijpen: de filterregels die ik heb ingevoerd in KPN Webmail zijn ook al uitgevoerd als ik een andere e-mailclient zoals Thunderbird gebruik? Dat betekent dus dat de in KPN Webmail ingevoerde filterregels al worden uitgevoerd op de servers van KPN? Heb ik het zo goed begrepen?

Piet.

Met andere woorden en om het goed te begrijpen: de filterregels die ik heb ingevoerd in KPN Webmail zijn ook al uitgevoerd als ik een andere e-mailclient zoals Thunderbird gebruik? Dat betekent dus dat de in KPN Webmail ingevoerde filterregels al worden uitgevoerd op de servers van KPN? Heb ik het zo goed begrepen?

Dat klopt helemaal.

Reageer