Skip to main content

Een kennis van mij heeft een abonnement bij u: Internet + bellen thuis instap. De rekeningen gaan naar een e-mailadres ..@zonnet. Ze wil graag een e-mailadres bij kpnmail. Hoe kan ze daar aan komen.

Kan hij iets met deze link?

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm


Nee daar kan ik niets mee. Er staat daar dat je een nieuw e-mailadres kunt aanmaken maar dat je niets kunt doen met het primaire e-mailaccount. 

De vraag is nu net: heeft zij een primair e-mailaccount en welke dan. Bij MijnKPN staat alleen het zonnet account genoemd.


In het verleden heeft u kennis zich bij Zonnet aangemeld en dit is het primaire emailadres geworden. Ik weet niet in hoeverre je bij Zonnet meerdere accounts aan kon maken. Vandaar deze link.


Prachtig. Zij wil van zonnet af. Werkt niet goed meer. Hoe komt zij nu aan een KPN account?


Wat werkt er niet goed meer aan het Zonnet emailadres?

Via mijnKPN kunt u de gebruikersnaam vinden die gekoppeld is aan het KPN abbonement. Met die gebruikersnaam kan je voor de webmail vast een nieuw wachtwoord opvragen of het account (webmail) activeren.


Bij MijnKPN staat onder profiel bij de accountgegevens:
naam
e-mail:  ...@zonnet.nl
mobiel
Zij wil daarvan af en wil een ..@kpnmail.nl adres hebben. 


Heeft zij nog een heel oud abbonement of inmiddels wel een Hussel?


Volgens mij heeft ze een oud abonnement.


Welkom op het forum @Fred Jansen Nijkerk. Op het moment dat iemand een bestelling doet bij KPN voor een internet en tv abonnement, krijgt diegene een bevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat ook aangegeven welk hoofdaccount er is aangemaakt om eventueel te gebruiken als e-mailadres. Dit is vaak niet een heel logisch en mooi e-mailadres, daarom is er de mogelijkheid om zelf als klant een e-mailadres aan te maken. Het zelf aanmaken van een e-mailadres kan via het volgende stappenplan:

1. Ga naar MijnKPN
2. Klik op 'Producten' en kies product 'Thuis'
3. Kies 'Informatie & Instellingen'
4. Klik op 'E-mailaccount toevoegen'
5. Kies vervolgens jouw nieuwe emailadres en wachtwoord

Het primaire e-mailadres kan worden achterhaald door met de inloggegeven van MijnKPN in te loggen op
https://email.kpn.com/ Eenmaal daar ingelogd kan er ook een wachtwoord worden aangemaakt.


Betrokken heeft betreffende informatie niet meer. Als zij bij ‘Informatie en instellingen’ kijkt bij 'Mijn account’ dan ziet zij daar bij e-mailadres  een  ..@zonnet.nl adres staan. Ze kan niets vinden over enig hoofdaccount.


Er moet echter niet gekeken worden bij "Informatie en Instellingen" via "Mijn account".  Dat het is net het verkeerde kopje Informatie en Instellingen.
Om het e-mailadres te achterhalen:

1. Ga naar MijnKPN
2. Klik op 'Producten' bovenin en kies product 'Thuis'
3. Kies 'Informatie & Instellingen' aan de linkerkant
4. Klik op E-mailaccount wijzigen
5. De pagina https://email.kpn.com/ zal zich openen. Log ook daar in met dezelfde gegevens van MijnKPN.
6. Er opent zich een nieuw scherm en daar zal nu 1 e-mailaccount te zien zijn. Dat is het hoofdaccount dat destijds automatisch is aangemaakt.
 

 


Bedankt.

Ik heb gister mijn kennis kunnen helpen. Ik heb het 1e e-mailaccount gevonden en er een nieuw wachtwoord aan toegekend. Ze kan er nu via de webmail bij. De rest volgt, maar is voor mij verder geen probleem.

Probleem opgelost.