Skip to main content

ik wil graag mijn planet.nl van computer synchroniseren met een app op andoid mobiele telefoon. Ik ben klant van KPN

Hallo @Waldo100 

 

Mail synchroniseren moet je vanaf de KPN mailserver doen, het is dan belangrijk om alle accounts via IMAP te laten synchroniseren als je alle mappen wilt synchroniseren.
Hoe staat het mailprogramma nu op je PC ingesteld, haal je daar de mail via POP op of gebruik je IMAP?
Zie je in webmail ook alle mails die op je computer staan (ook in de Verzonden map)?

Zo ja dan gebruik je IMAP en dan hoef je alleen op je mobiel de mail in te stellen en daar ook voor IMAP te kiezen.

Je kan via de toestelhulp de juiste instellingen voor je mobiel vinden: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm

 

Als je nu via POP de mail ophaalt op je PC dan moet je dat eerst omzetten naar IMAP als je ook je andere mappen dan alleen Postvak IN wilt synchroniseren (zoals de map met Verzonden mails).
Je moet dan eerst je mails even veiligstellen zodat je ze daarna weer terug kunt zetten op de server.
Laat maar weten als er POP wordt gebruikt en je daar hulp bij nodig hebt om het om te zetten naar IMAP indien je dat wilt.


Als je nu via POP de mail ophaalt op je PC dan moet je dat eerst omzetten naar IMAP, ...

Dat is niet nodig, je kunt prima POP gebruiken op een PC mits je maar geconfigureerd hebt dat de mails op de server moeten blijven staan. Dit is met de nieuwe Windows mail client van Microsoft ook de standaard instelling.


Dat is niet nodig, je kunt prima POP gebruiken op een PC mits je maar geconfigureerd hebt dat de mails op de server moeten blijven staan. ...

Klopt, het is alleen nodig als je ook verzonden mails wilt synchroniseren, ik heb mijn vorige post aangepast om dat te verduidelijken.