Skip to main content
Vraag

KPN e-mailadres overzetten naar een eigen KPN-account

• July 15, 2026
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

In het verleden hebben mijn ouders voor mij een KPN Webmail aangemaakt op hun KPN ID account.

Inmiddels heb ik een eigen Internet abonnement, en zou ik graag mijn mailadres willen verplaatsen.

Graag verlies ik ook geen bestaande mails, hoe is dit het beste te regelen?

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

@Wendyyk 

Heel simpel (als je weet wat je moet doen). Dit moet gedaan worden door jouw ouders omdat jouw emailadres aan hun abonnement hangt. Jouw ouders moeten een terugbelafspraak maken. Dan worden zij teruggebeld door de KPN op een tijdstip dat zij thuis zijn. Een KPN medewerker noteert alle gegevens en zet de verplaatsing van het emailaccount in gang. Dan wordt het gehele emailaccount verplaatst naar jouw KPN abonnement.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Wendyyk. Welkom op de KPN Community! Heel goed dat je van te voren je research doet hoe je het één en ander wat betreft je mailadres kunt regelen. 

En zoals ​@WMG-N al uitlegt is het ook mogelijk om jouw mailadres over te zetten op een ander klantnummer/abonnement. Dat kunnen we voor je regelen samen met je ouders. Of eventueel kun jij het doen wanneer je ouders bij je in de buurt zijn. 

Wat nog wel belangrijk is is om alle mailtjes van te voren veilig te stellen op een laptop/computer. Het is niet zeker dat alle mails bewaard blijven bij zo'n overzetactie. Je kunt dan het beste zoeken op internet hoe je alle mails kunt exporteren. Daarna kun je ze weer importeren als je opnieuw je mailadres instelt op je apparaten. 

Laat maar weten of je hiermee uit de voeten kunt of dat je toch nog met vragen zit!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

@Arjan van KPN 

@Wendyyk 

Als het het een (apart) email-ACCOUNT is kan het account in zijn geheel worden overgezet inclusief emails die nog op de KPN emailserver staan. Ik neem aan dat dit bij ​@Wendyyk het geval is.

Je kunt gewoon een emailprogramma gebruiken om een kopie van alle emails maken. Je kopieert/verplaatst (tijdelijk ??) de emails gewoon naar een nieuw (tijdelijk) emailaccount m.b.v. het IMAP protocol. Indien gewenst kan ik dit uitgebreider uitleggen.