Skip to main content
Vraag

KPN e-mailadres werkt niet meer in Outlook

• October 5, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

In outlook krijg ik de vraag een wachtwoord in te voeren van mijn kpn mailaccount? Vervolgens mislukt dat en staat er ook nog "mogelijke hebt u een app wachtwoord nodig”? Voorheen werkte het allemaal probleemloos. Via webmail werkt alles normaal en op mijn telefoon ook, kan iemand me een tip geven.

4 reacties

HeidiV
Topper
  • October 7, 2025

Hi ​@Geert52 

Welke outlook?
Als het de gratis ‘new’ outlook bij Windows 11 betreft dan kan je beter overstappen naar Thunderbird (https://www.thunderbird.net/nl/thunderbird/all/).
Het gratis ‘new’ outlook kopieert al je inloggegevens en mail naar de Microsoft servers dus een grove schending van je privacy.

Bijkomend voordeel van Thunderbird is dat het indien gewenst je contacten en agenda kan synchroniseren met KPN webmail.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 7, 2025

Goedemorgen ​@Geert52 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dan ben ik in eerste instantie ook benieuwd om welke versie van Outlook het precies gaat! Zonder met je mee te kunnen kijken, kan dit lastig zijn. Weet daarom dat je ook altijd de mogelijkheid hebt om hier een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk; onze collega's daar hebben de mogelijkheid om je scherm over te nemen zodat we direct met je mee kunnen kijken! 

Hi ​@Geert52 

Welke outlook?
Als het de gratis ‘new’ outlook bij Windows 11 betreft dan kan je beter overstappen naar Thunderbird (https://www.thunderbird.net/nl/thunderbird/all/).
Het gratis ‘new’ outlook kopieert al je inloggegevens en mail naar de Microsoft servers dus een grove schending van je privacy.

Bijkomend voordeel van Thunderbird is dat het indien gewenst je contacten en agenda kan synchroniseren met KPN webmail.

Dit is trouwens ook een hele goede tip, heb je hier nog naar kunnen kijken? En zo ja, werkt dit voor jou?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2025

Het is me niet helemaal helder welke versie ik gebruik, een betaalde in ieder geval. Ik heb het nog eens geprobeerd door van de nieuwe versie terug naar de oude versie van outlook te gaan en die account daar toe te voegen en dan werkt het wel? Schiet mij maar lek maar het werkt weer??

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 10, 2025

Goed om te horen, Geert. De nieuwe versie van Outlook is onder water nogal veranderd ten opzichte van oudere versies. Dat werkt niet altijd even soepeltjes. Dus ik zou je dan in dit geval ook aanraden om het bij de oudere versie te houden.