Skip to main content
Beantwoord

KPN e-mailserver weigert mail van een extern adres

• August 21, 2026
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Een email die ik van mijn werk account heb verstuurd naar mijn kpn email address, wordt zo te zien door de KPN email server geweigerd:

The message you sent to 'mijn kpn emailadres’ couldn't be delivered due to: Recipient email server rejected the message.

Maar ik heb totaal geen email instellingen om dit specifieke adres te weigeren.

Is dit het juiste platform om dit uit te laten zoeken?

De chatbot laat me namelijk lelijk in de steek.

Vast bedankt.

Beste antwoord door AriënC

​@Mark Uittenbogerd 

Kan je vanaf je werkmail eens een e-mailtje sturen naar het e-mailadres van https://mail-tester.com/

Dan kan je zien wat er mogelijk zou kunnen spelen. Ik gok erop dat de mailserver die je op je werk gebruikt om de e-mail op af te leveren op een blokkade staat. Maar het kan ook aan de instellingen liggen. 

Dus misschien moet een IT'er op je werk even wat dingen aanpassen. 

Laat maat weten wat er uit de test komt.

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 21, 2026

Je email adres staat in een van de velen spamlijst of de domain van je werk heeft niet de juiste instelling (SPF, DKIM, DMARC)

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 21, 2026

​@Mark Uittenbogerd 

Kan je vanaf je werkmail eens een e-mailtje sturen naar het e-mailadres van https://mail-tester.com/

Dan kan je zien wat er mogelijk zou kunnen spelen. Ik gok erop dat de mailserver die je op je werk gebruikt om de e-mail op af te leveren op een blokkade staat. Maar het kan ook aan de instellingen liggen. 

Dus misschien moet een IT'er op je werk even wat dingen aanpassen. 

Laat maat weten wat er uit de test komt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

​@Mark Uittenbogerd 

Verander eerst alle KPN wachtwoorden, inclusief het KPN ID. Probleem opgelost ?

Indien alles in orde is bij jouw werkaccount (wat zegt de IT afdeling daar ?) kun je een emailtje naar abuse@kpn.com sturen om de situatie te laten uitzoeken. Want het lijkt erop dat de KPN servers “iets niet leuk vinden".

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Mark Uittenbogerd, welkom op de community. Je bent al wat op weg geholpen zo te zien, heb je daarmee iets kunnen achterhalen?

Als het nog niet gelukt is ben ik ook benieuwd wat de foutcode precies is die je krijgt. Naast de tekst die je gekopieerd hebt staat er ook altijd een code bij, en aan de hand daarvan is er vaak meer te achterhalen.

In onze Kennisbank hebben we een overzicht met veel van die foutcodes die je tegen kunt komen, en wat het betekent. Dat kan je hierbij ook helpen: 

Â