Skip to main content

Ik heb gisteren een e-mail gekregen op een adres wat ik nog nooit gebruikt heb. Het was ook nog eens mail waar je echt niet op zit te wachten n.l. van Willy van Weekendjeweg.nl <nieuwsbrief@weekendjeweg.nl   Het is reclame e-mail.

Maar wat mij het meest verwonderd is dat deze spam via een heel oud Telfort email adres komt wat ik nooit heb gebruikt en wat bij niemand bekend is.

Nu dus niet meer. Blijkbaar heeft KPN mijn email adres verkwanseld.

Ik vindt dit een hele rare zaak. En wil graag het naadje van de kous weten!

 

Groet 

@Bvbvdv :

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de KPN jouw (stokoude ?) emailadres heeft "verkwanseld”. Anders had je VEEL meer spam op dat emailadres gekregen. Heb je dat adres werkelijk nooit gebruikt ? Zelfs niet in het "CC” of "BCC” veld van een email die je aan iemand anders hebt gestuurd ? Nooit dat adres gebruikt als “Antwoordadres” in één van jouw accounts (nu of ergens in het verleden) ? Want dan staat dat emailadres wel ergens vermeld in de emails die jij stuurt.

Als ik mij goed herinner zijn de systemen van Telfort/KPN in het (verre ?) verleden ook één of meerdere keren gehackt. Op die manier kunnen ook emailadressen zijn buit gemaakt door kwaadwillende personen. En er is gewoon een levendige handel in emailadrressen. Je kunt gewoon bijv. 10.000, 100.000 of 1 miljoen emailadressen kopen (als je weet bij waar je moet zijn).


En wat dacht je hiervan ?

https://tweakers.net/nieuws/180108/dataset-met-telefoonnummers-bijna-533-miljoen-facebook-users-verschijnt-online.html

https://haveibeenpwned.com/

Hier kun je jouw emailadres intypen om te kijken of jouw emailadres is “buitgemaakt".


Beste slimmerik…

En jij denkt datc mijn e mail adres in het verleden gehackt is bij Telfort (dochteronderneming van KPN)? Als dat zo was had ik allang eerder spam ontvangen op dat adres!!!! 

En uw tweede suggestie, dat is juist de manier om e mail adressen te verzamelen, denk je niet!

Het is toevallig dat in die e mail van weekendje weg  veel vd valk hotels genoemd worden!!!

Nee ik houd het erop dat de KPN een dealtje heeft gesloten voor het gewin.


Sommige spammers verzinnen gewoon zelf emailadressen om spam naar te versturen, dat zal hier ook gebeurt zijn.