Skip to main content

KPN krijg veel dezelfde e mails

Van KPN? Of van iedereen?


Dag Rik, bedankt dat je je even in mijn probleem hebt verdiept.
Ik krijg soms 5 dezelfde mail, en dan ook eigenlijk van alle mails meerdere dezelfde.

Ik heb al mijn mailadressen verwijderd en opnieuw weer geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Hoop dat je een oplossing kan geven.
Vriendelijke groet

Hans Monsma


Dus je hebt van bijv. afzender A bijv. 5 emails ontvangen ? En elk van die 5 emails werd ontvangen op een ander (KPN) emailadres ?

Heb je de optie “Bewaar kopie van email op server” o.i.d. aan staan in jouw emailprogramma ?


Dag willy,

Bedankt voor jouw reactie

Ik krijg op 2mail adressen  dezelfde reacties, soms wel 5 dezelfde. 

Ik gebruik Thunderbird.

En ik weet niet hoe ik dat  op de server kan veranderen.
Maar het is toch  handig om de berichten te bewaren in geval van nood?
Lees graag je antwoord

Vriendelijke groeten

 

Hans Monsma


Klinkt als meerdere emailadressen in dezelfde mailbox...


Stel dat iemand 4 KPN adressen (A, B, C & D) heeft onder 1 KPN account. Wordt er een email gestuurd naar bijv. adres C gestuurd dan wordt, nadat de email is verzonden naar jouw emailprogramma, de email van de server verwijderd.

Heb je deze ene optie (“Bewaar kopie van email op server") aan staan dan wordt die email niet verwijderd. En dan gaat de KPN emailserver grof in de fout. Dan ontvang je deze email in jouw emailprogramma ook op de adressen A, B & D.

Het aanzetten van deze optie brengt dus een grote fout van de KPN emailserver aan het licht. De emailserver maakt dus geen onderscheid tussen de diverse emailadressen van dat ene account.


Stel dat iemand 4 KPN adressen (A, B, C & D) heeft onder 1 KPN account. Wordt er een email gestuurd naar bijv. adres C gestuurd dan wordt, nadat de email is verzonden naar jouw emailprogramma, de email van de server verwijderd.

Heb je deze ene optie (“Bewaar kopie van email op server") aan staan dan wordt die email niet verwijderd. En dan gaat de KPN emailserver grof in de fout. Dan ontvang je deze email in jouw emailprogramma ook op de adressen A, B & D.

Nee. Dit is geen fout. Dit hoort zo. Dit is gewoon het gevolg van 4 adressen in 1 box.

Het aanzetten van deze optie brengt dus een grote fout van de KPN emailserver aan het licht. De emailserver maakt dus geen onderscheid tussen de diverse emailadressen van dat ene account.

Ja klopt. Zo gaat dat met meerdere adressen in 1 box. Daarom de adressen verdelen over de mailboxen.


Dag @Hans Monsma. Welkom op het forum! Ik zie dat @Nick83 en @Willy22 je al op weg helpen. Ik verwacht dat er iets in je instellingen niet helemaal klopt. Eerst nog even ter verduidelijking: je bedoelt dat je elke e-mail dan meerdere malen in je inbox hebt staan in Thunderbird? Hoeveel e-mailaccounts heb je ingesteld in Thunderbird? En gebruik je hiervoor POP3 of IMAP? Mocht je het niet helemaal zeker weten, plaats dan eens screenshots van je instellingen. Zorg wel dat je eigen e-mailadres daarin verborgen is vanwege privacy. 


Stel dat iemand 4 KPN adressen (A, B, C & D) heeft onder 1 KPN account. Wordt er een email gestuurd naar bijv. adres C gestuurd dan wordt, nadat de email is verzonden naar jouw emailprogramma, de email van de server verwijderd.

Heb je deze ene optie (“Bewaar kopie van email op server") aan staan dan wordt die email niet verwijderd. En dan gaat de KPN emailserver grof in de fout. Dan ontvang je deze email in jouw emailprogramma ook op de adressen A, B & D.

Het aanzetten van deze optie brengt dus een grote fout van de KPN emailserver aan het licht. De emailserver maakt dus geen onderscheid tussen de diverse emailadressen van dat ene account.

 

Het zit allemaal een beetje ingewikkelder in elkaar. Hoeveel exemplaren je ontvangt van een willekeurige email hangt af van of je de optie “Bewaar kopie email op server” hebt aanstaan (in jouw emailprogramma) en voor welke emailadressen deze optie aanstaat (ook in jouw emailprogramma). Stel dat jouw emailprogramma email ophaalt bij de KPN in de volgende volgorde: email adres A, B, C, D. Stel dat deze ene optie aanstaat voor emailadres A en B maar voor C niet. Dan wordt deze email 3 keer "binnengetrokken”. 1x voor emailadres A, 1x voor emailadres B en 1x voor emailadres C. Na het binnenhalen van de email via adres C zal het emailprogramma de emailserver opdracht geven om de email van de server te verwijderen. Dus zal ook via emailadres D geen enkele email meer worden binnengehaald.


Reageer