Skip to main content

Heb gisteren Kpn Webmail in gebruik genomen, had voorheen Outlook. Nu vind ik slechts enkele e-mails terug, terwijl er in Outlook best veel stonden, met name bij ‘verwijderde items’. Gek genoeg staan er wel enkele berichten in van 2011 (!), maar verder alleen een paar e-mails van gisteren en vandaag. Is dit te herstellen?

Gebruikte jij in Outlook POP i.p.v. IMAP en stond daarbij ingesteld dat bij het ophalen de mails van de server verwijderd moeten worden?


Hi wjb, bedankt voor je reactie. Geen idee, ik hoop dat KPN reageert en me kan helpen


Ik ben er zo ongeveer van overtuigd dat jij Outlook o.b.v. POP hebt gebruikt en dat daardoor de berichten op de server verwijderd zijn.

Ik ben bang dat KPN ze ook niet meer terug kan halen immers dat verwijderen kan al lang geleden gebeurd zijn en dan staan ze dus ook niet meer in de backups.


@bertvantrirum :

@wjb : heeft gelijk. Als jij het POP protocol in jouw emailprogramma (Outlook) gebruikt dan worden eerst de emails opgahaald van de server en dan worden die email vervolgens van de server gewist. Je kunt dit voorkomen door bij elk account in Outllook de optie “Bewaar kopie van emails op server” aan te vinken.


Ga ik proberen. Bedankt. 


@bertvantrirum :

Als je POP gebruikt (zie mijn antwoord hierboven) dan staan alle ontvangen emails op jouw computer (in Outlook) en niet (meer) in de webmail. De map “Verzonden" van de webmail is leeg omdat je de berichten vanuit Outlook hebt verstuurd (zie de map "Verzonden” in Outlook) en niet vanuit de webmail.


Bedankt Willy