Skip to main content

Vanuit KPN-mail (IMAP/SMTP) mailtjes overzetten naar Outlook.com 2019 (Microsoft Exchange) krijg ik steeds de vraag per map: Klik hier om meer items weer te geven in Microsoft Exchange).

Dus, wanneer ik een map selecteer bij KPN-mail en vervolgens via de rechtermuisknop op kopiëren druk en vervolgens plak in @outlook.com krijg je bovenstaande melding. De server van KPN gaat niet alle mails “ een-op-een overzetten" ??

Is hiervoor een oplossing??

 

 

imap clients werken meestal zo zo dat niet altijd alle data van de server, gedownload wordt. Hij laadt in principe alleen een recent gedeelte. 

Dus als je alles wilt, dan kun je meerdere strategieen volgen, om er twee te noemen:

  1. ga in de map die je wilt kopieren, helemaal naar beneden, dan krijg je de vraag over meer items, dat herhaal je zo vaak als nodig tot je bij de laatste bent, dan heb je alles lokaal. Vervolgens kopieer en plak je weer. (zelfde principe als dat je nu doet, maar dan eerst alles ophalen).
  2. Als je in outlook, imap verbinding op de knp mail server hebt, kun je een export maken van alle mail in een aparte .PST map. Als je dat doet, zou alle mail opgehaald moeten worden en als soort van backup in die .pst terechtkomen. Die inhoud daarvan kun je dan weer importeren in de outlook.com (principe is dus via een export/import)

 

 


Hallo @Banjer1 

 

Waarschijnlijk ligt dat aan de cache instelling, als je die op Alle zet dan zou hij wel alles op moeten halen, standaard zet outlook dat op 6 maanden dacht ik.

 

 

 


@Banjer1 

Gebruik gewoon een ander emailprogramma om al die emails over te zetten.


@Banjer1 Ik zie dat je goede tips hebt gekregen. Is alles gelukt?