Skip to main content

In de allernieuwste versie van Office 365 heb ik al wel mijn mailgegevens ingevuld en getest via het configuratiescherm. Daar werkt alles goed. Maar bij het installeren van dat mailadres in Outlook werkt het niet. Wat is er aan de hand en hoe los ik dat op?

Ik heb het geprobeerd met zowel de keuze SSL/TLS als STARTTLS.

Andere topics hier geven niet een antwoord dat past bij de actuele office365.

Wie helpt mij verder?

Hallo @KH2023 

 

Welke KPN e-maildomein (gedeelte achter de @) gaat het dan over?

Bij sommige van die domeinen worden niet alle instellingen correct gedaan door outlook, soms ontbreekt bijv. het vinkje bij de authenticatie instellingen van de uitgaande mailserver (smtp.kpnmail.nl).

Waarschijnlijk kan je dat in de laatste versie nog steeds zo instellen als bij de 2021versie:

 

Via Profielen → Emailaccounts heb je meestal wat meer instelmogelijkheden:

 

 

Zie ook deze pagina voor de juiste mailinstellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Als het in de laatste versie er anders uitziet, kan je dan wat afbeeldingen met de instellingen plaatsen, wel even je e-mailadres weghalen uit de afbeeldingen?


Dank voor deze reactie! Het gaat om @kpnmail.nl

Het ziet er wel weer anders uit in mijn Windows 11 en het laatste Office 365.

Ik heb eerst via het configuratiescherm de mailinstellingen moeten instellen. Dat heb ik met de KPN-gegevens over IMAP en SMTP met de verbindingstypen en poortnummers gedaan. Zie de eerste reeks plaatjes. In het laatste plaatje zie je melding dat het verzenden van een testbericht goed gaat, wat klopt: het testbericht komt binnen.

Daarna heb ik in de 2e reeks plaatjes in Outlook de mailgegevens ingesteld, via geavanceerde installatie (die optie is alleen beschikbaar als eerst de reeks handelingen in het configuratiescherm hebt gedaan). Zie daarvoor de rest van de plaatjes. De mailbox wordt goed ingesteld en gesynchroniseerd. Maar verzenden van berichten lukt niet, en daarna blijft Outlook vragen om opnieuw het IMAP-wachtwoord. Dat heeft echter geen zin, en lost het probleem niet op. Daar blijf ik steken.

 

 


Naast het probleem dat hij blijft vragen om het IMAP-wachtwoord, zien we ook in het plaatje van outlook dat daar SSL/TLS staat bij SMTP, maar dat kan niet op StartTLS worden gezet (het drop-downmenu toont wel de optie, maar die kun je niet selecteren). Dat heeft misschien ook met het probleem te maken dat we proberen op te lossen.

Weet u de oplossing?


Vreemd dat je 2 keer de boel moet instellen.

Krijg je die 2de reeks instellingen als je new outlook opent?

Als je de gewone outlook opstart pakt hij dan wel de instellingen die je als 1ste hebt gedaan en werkt het dan wel gewoon?

 

Wat staan er verder voor instellingen als je het schuifje Meer weergeven aanzet?

 


Dat 2x instellen is nieuw begreep ik op een ander forum…ik vrees dat we daar allemaal aan moeten gaan wennen 😫.

ik zal morgen even kijken wat er verschijnt bij het open klikken van meer weergeven.


Bij meer weergeven krijg je weer het overzicht met geavanceerde instellingen IMAP en SMTP, poortnummers etc. Maar geen nieuwe info of mogelijkheden. Na drie dagen zoeken begin ik nu wel wanhopig te worden.


Zojuist nogmaals geprobeerd. Bij het verzenden van een bericht krijg ik een foutmeldingsmail van Microsoft terug: ‘we coups not deliver your message ‘ met daaronder technische info, met failure code 4812. Dit is wel nieuwe informatie, maar ik weetniet wat ik daarmee moet.


En daarna wordt telkens om het IMAP- wachtwoord gevraagd, alsof dat onjuist is.


Voorlopig kan je beter teruggaan naar de ‘klassieke’ outlook versie, zie deze pagina: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/de-nieuwe-preview-versie-van-outlook-voor-windows-uitschakelen-ec102b39-5727-418e-ae1f-a1805434640c

Zou ook moeten werken voor de versie die jij hebt.


Hartelijk dank voor deze tip: Outlook in de vorige versie werkt zonder problemen. Als ik dat eerder had geweten, had dat veel tijd gescheeld. Conclusie: werk niet in het vernieuwde Outlook!

 

De wisselknop ziet er in het nieuwe Outlook wel anders uit (zie plaatje), maar de oplossing zit in het openen van het oude Outlook via de startknop.

 

Â