Skip to main content

Goedenavond,

 

ik krijg het niet voor elkaar om in Outlook mijn kpnmail uit te lezen.…

 

alle imap instellingen staan juist ingesteld. Andere mailadressen werken wel

 

Iemand een idee waar het probleem kan zitten?

 

 

Kan je eens screenshots plaatsen van de instellingen in Outlook?


 


Ik neem aan dat je ook twee keer het wachtwoord goed had ingevuld.

Zo ja, dan zie ik niets vreemds.

Op wat voor een apparaat is dit?

Zelf ervaar ik momenteel dat er geen mails verzonden kunnen worden vanuit Outlook op Android. 


Wachtwoord inderdaad hetzelfde ingevoerd. Wanneer ik dit mailaccount daadwerkelijk installeer in Outlook, blijft hij op bewerken hangen. Maw, hij haalt geen mail binnen en verzenden lukt al helemaal niet.

op een gegeven moment loopt Outlook helemaal vast.

Outlook is geïnstalleerd op een iPhone 8.

overige ingestelde e-mail werkt naar behoren


Hmmm ... :thinking:


De geavanceerde instellingen hoeven niet aangevinkt. 
ik heb hier een iPhone met outlook en het werkt hier. Stel het in onder de instellingen - mail en daarna aanmaken in outlook. 
 


*toevoeging afbeelding


@Anneke-Anna, Misschien nog even de beschrijving in jouw plaatje gedeeltelijk wegpoetsen.


@Anneke-Anna, Misschien nog even de beschrijving in jouw plaatje gedeeltelijk wegpoetsen.

Dank!

Blijft laden, kan geen afbeelding meer plaatsen

 

*gelukt na cookies wissen en her-inlog

 


In mail werkt kpnmail wel, zou het probleem in Outlook zitten?


In mail werkt kpnmail wel, zou het probleem in Outlook zitten?


Nee, Apple ism outlook, bekijk mijn post nog even :-) 


Onderstaande is het enige wat je hoeft te doen als het al in mail app van apple staat en dus ook onder instellingen-mail-accounts.
Poorten hoeven niet ingevuld te worden, geavanceerd dus uitvinken en aanmelden klikken. Ik heb het net getest en het werkt.

Verwijder het account in outlook en start opnieuw.

 

 


Ik krijg het account wel toegevoegd in Outlook, maar hij blijft vast lopen. Onder in het scherm blijft “ bijwerken” staat. Wanneer ik bijv een mail wil openen van een andere account is het helemaal gebeurd en zit de boel vast 

 

Outlook verwijderen, opnieuw installeren en dan komt hij automatisch met e-mail accounts welke hij herkend. Hier zit de kpn mail niet tussen.

 

met een druk op de knop zijn deze geïnstalleerd en werkt alles normaal totdat ik kpnmail toevoeg, dan slaat alles op tilt


Lukt het als je in mail van apple jezelf vanaf je kpnmail, jezelf een testmail stuurt? Deze wordt in mail van apple verstuurd en ontvangen?

Zoja, dan moet dit ook werken in outlook met de instellingen eerder door mij aangegeven. 
 

Mail apple



Outlook


Ik neem aan dat je niet meer dan 20 accounts in outlook hebt staan? 


Als ik in mail een mail verstuur vanuit kpnmail naar bijvoorbeeld mijn Hotmail account en vice versa komen deze aan. Dus via mail (jou 1e icoontje) werkt alles.

volg ik jou instellingen in outlook (jou 2e icoontje) dan loopt alles vast zoals eerder beschreven


Als je de stappen hebt doorlopen en de  instellingen hebt ingesteld zoals door mij aangegeven, ik heb ook een iPhone 8 (dus ook vanaf je kpnmail in apple mail een test e-mail naar je kpnmail sturen) rest mij de vraag of iOS (huidige 14.2 )up-to-date is? 

Zo ja, dan ben ik helaas uitgedacht....


iOS is up to date.

 

kan ik misschien ergens nog storende zaken wissen? Geschiedenis, cookies 

 

wellicht dat er ergens sporen achter blijven?


Dat is alleen handig voor je browser (safari) Maar het kan geen kwaad. 

Staat er veel e-mail en of mappen met e-mail in de kpnmail? Het zou kunnen dat outlook op tilt slaat om alle mail binnen te halen. 


Zou me verbazen maar ik kan in Apple mail wel wat verwijderen kijken of dat gaat helpen


Ik heb 3 kpn accounts (imap) getest in outlook en hier werken ze allemaal. Ik heb geen idee waarom het bij jou niet werkt. 
 


Is het ondertussen gelukt, @JPJ14 ? 


Nee helaas, Outlook loopt steeds vast. Bekend probleem?


Sorry voor de late reactie. 

Nee, dit is geen bekend probleem. Is er ondertussen iets veranderd? (misschien een update?)

Ik vrees dat ik anders geen oplossing voor je heb.


Als je Outlook op Android gebruikt dan is het een bekend probleem dat je daarmee geen mail kunt verzenden. Er is hiervoor een ticket aangemaakt bij Microsoft.


Dito bij sommige Apple iOS toestellen. Ik probeer het later nog eens, nu al mijn accounts omgezet naar “mail” van Apple.