Skip to main content
Ik heb mijn oude IPad 2 van de hand gedaan en hiervan een reservekopie gemaakt.

Een nieuwe IPad Air 2 aangeschaft en de reservekopie van de IPad 2 terug gezet.

Alles functioneert zoals ik gewend ben, maar de KPN mail niet.

In eerste instantie kreeg ik direct 200 e-mails met SPAM binnen (deze kwamen niet op mijn macbook en IPhone binnen) en daarom maar gewoon het account er weer afgehaald.

Daarna probeer ik weer het e-mail account van KPN mail er weer op te zetten, maar helaas zonder resultaat. De ene keer vraagt het systeem of ik SSL wel of niet wil instellen. De andere keer gaat krijg ik een algemene foutmelding. Resultaat is dat het nog steeds niet geïnstalleerd is.

Ik heb de instellingen die bij mijn KPN mail account overgenomen vanuit de IPhone, dus ik denk dat het dan goed moet komen, maar helaas.



Wie kan mij helpen?

Groet, RubenP
Hallo @RubenP

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam

en vul je wachtwoord in.

poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)

Vink TLS of SSL aan



Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl

Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam

en vul je wachtwoord in.

Poort 587

Vink TLS of SSL aan



Heb je nog moeilijkheden, maak dan even een screendump van je instellingen zonder je privé-gegevens bloot te geven en plaats die hier even.

Je maakt een screendump op je iPad door de uitknop en de homeknop tegelijk kort in te drukken

Daarna kun je de privé-gegevens zwart maken en saven en hier plaatsen.



Voor de instellingen van de KPN email kun je ook hier de instellingen bekijken.
Bedankt. Ik ga het vanavond proberen in te stellen.

Groet, RubenP
Hoi @RubenP, welkom hier op het forum. Als de instellingen die huistijger noemt gebruikt moet dit helemaal goed komen op de iPad. Is dat gisteravond gelukt en krijg je al je mailtjes daar nu op binnen?