Skip to main content

E-mailclient Thunderbird heeft een versie voor Android uitgebracht.

Na het downloaden blijkt dat het niet mogelijk is om de instellingen van KPN-e-mailaccounts te importeren van de desktopversie van Thunderbird, omdat deze niet door Thunderbird worden ondersteund.

Wie weet meer?

Piet.

Kan je hem dan ook niet handmatig instellen in Thunderbird?

Ze nee, waar loopt het dan fout?

Plaats anders eens screenshots.

Kan je hem dan ook niet handmatig instellen in Thunderbird?

Ze nee, waar loopt het dan fout?

Plaats anders eens screenshots.

Ja, handmatig kan het wel in Thunderbird for Android. Maar het gemak zit ‘m juist in het automatisch instellen door middel van een QR-code vanuit de desktopclient van Thunderbird. In de desktopclient staan de e-mailaccounts vermeld die worden ondersteund door Thunderbird, zoals Outlook en Ziggo. Helaas hoort KPN daar niet bij.

Piet.

Dan zal je denk ik eerder bij Thunderbird moeten zijn dan bij KPN.

Dat zou kunnen. Wellicht dat een moderator van deze community dat eens intern kan informeren?

Piet.

Dat zou kunnen. Wellicht dat een moderator van deze community dat eens intern kan informeren?

Piet.

Ik denk niet dat de moderator van dit forum dit gaat doen.

@Piet van der Vooren ,

Ik denk eerder dat jij dit zelf bij Thunderbird aanhangig kunt gaan maken. De moderators zijn alleen hier actief. En die gaan niet voor jou contact zoeken met een derde partij. 

Na het downloaden blijkt dat het niet mogelijk is om de instellingen van KPN-e-mailaccounts te importeren van de desktopversie van Thunderbird, omdat deze niet door Thunderbird worden ondersteund.

How To Import from Thunderbird Desktop

Export for Mobile is available starting with Thunderbird Desktop 128.4.0 or Thunderbird beta 132 or newer. It is not available in older versions of Thunderbird.

@Piet van der Vooren ,

Ik denk eerder dat jij dit zelf bij Thunderbird aanhangig kunt gaan maken. De moderators zijn alleen hier actief. En die gaan niet voor jou contact zoeken met een derde partij. 

Ik bedoel ook niet dat ze dat bij Thunderbird aanhangig moeten maken, maar of ze intern bij KPN kunnen informeren of daar bekend is dat Thunderbird in dit geval de KPN-accounts niet ondersteunt.

Piet.

How To Import from Thunderbird Desktop

Export for Mobile is available starting with Thunderbird Desktop 128.4.0 or Thunderbird beta 132 or newer. It is not available in older versions of Thunderbird.

Ik heb Thunderbird Desktop 128.4.0, en daarin is de optie dus beschikbaar. Alleen worden de KPN-accounts daarin niet ondersteund.

Piet.

Hoi Piet! Daar was ik inderdaad nog niet van op de hoogte, jammer dat het dan niet automatisch ingesteld kan worden. Ik heb niet direct een lijn met de ontwikkelaars van Mozilla Thunderbird. Ik denk dat de enige optie is om de instellingen dan handmatig in te voeren: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc . 

Bedankt voor je signaal!

Reageer