Skip to main content

Mijn moeder heeft al jaren een kpnplanet.nl emailadres. Zij bekijkt haar mail via de Windows mail app. Vanwege melding 'mail instellingen zijn verouderd' geprobeerd bij te werken maar nu werkt haar mail niet meer. Account verwijderd en opnieuw toegvoegd. Hierdoor wijzigde POP naar IMAP en instellingen die ik vaak hier op het forum heb voorbij zien komen maar nog steeds zijn al haar mails weg. Alleen hele oude die ze had verwijderd staan er ineens. Webmail werkt ook niet, krijgen melding dat gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt. Als we account herstellen kiezen moeten we inloggen en vervolgens gebeurd er niks. 

Iemand tips of een stappenplan? Heb al meerdere tips die ik online heb gevonden geprobeerd maar niks heeft geholpen.

Haai!

Heb je deze pagina al bekeken? Hier staan instellingen voor zowel POP3 als IMAP die moeten werken met een @kpnplanet.nl adres: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

Mocht je in Windows Mail er niet uitkomen (ik kan dit helaas niet checken voor je) dan kan je bijv. Thunderbird gebruiken, ook al is het tijdelijk, zodat je moeder bij haar e-mails kan: https://www.thunderbird.net/nl/ Bij dit programma kan je in detail je e-mail configureren zoals je zelf wil (dwz. IMAP of POP3 kiezen).

Mocht je moeder e-mails hebben verplaatst naar een andere map(pen), dan kan het zijn dat je na het opnieuw toevoegen van het e-mail account opnieuw moet "subscriben" op deze map(pen), dwz. deze mappen inschakelen/laten weergeven onder de inbox. Dit kan bijv. in Thunderbird door te rechtermuisklikken op het e-mailaccount > "Abonneren..."

Het webmailstukje en de rest kan ik helaas geen info over geven 😞 maar hopelijk breng dit je een stapje verder.

Groetjes!


Hallo @Yvonnie, windows mail wordt al enige tijd niet meer ondersteund vanuit Microsoft. Het is dan ook verstandig om een ander e-mailprogramma te gebruiken. Ik begrijp overigens ook niet helmaal wat je bedoelt met: " Als we account herstellen kiezen moeten we inloggen en vervolgens gebeurd er niks". Inloggen op de webmail lukt niet? 


 

Je zou eens kunnen kijken of je een nieuw wachtwoord kunt instellen via KPN E-mail, hier moet je inloggen met de Mijn KPN login gegevens. Vervolgens kan je door te klikken op een account, het wachtwoord daar veranderen.

 


Hallo @Yvonnie, windows mail wordt al enige tijd niet meer ondersteund vanuit Microsoft. 

@Jeroen_dB, ik weet niet waar je vandaan dat de Windows Mail app al enige tijd niet meer ondersteund wordt, hier heeft hij eergisteren nog een update gehad.

Windows Mail app

 


Dan heb ik het verkeerd begrepen @wjb. Ik dacht bij Windows Mail niet aan de app die tegenwoordig wordt gebruikt. Eerder aan het programma dat deze naam had enkele jaren geleden. Zo rond de tijd van ook windows live mail. 


 

Wat dat betreft heeft Microsoft het de afgelopen jaren best onduidelijk gemaakt. Microsoft Mail, Windows Mail, Windows Live Mail, Outlook Express, Microsoft Outlook…. dit maakt het trouwens ook niet veel duidelijker;

De App die @wjb aanhaalt;

 

Is het nou Mail, Outlook of is het nou Mail and Calendar? 🤣

Â