Skip to main content

Bij toevoegen van mijn kpnmail account in Outlook 2016 krijg ik de volgende melding:

aanmelden bij de binnenkomende server (IMAP)-server is mislukt. Controleer het e-mailadres en wachtwoord, en probeer het opnieuw.

 

E-mailadres en wachtwoord zijn correct.

Ook na het handmatig instellen dezelfde melding.

Het betreft outlook 2016 in Windows 10 met de standaardbeveiliging hiervan. Dus geen extra virusscanner of firewall.

Wat kan de oorzaak zijn?

Hallo @kaki 

 

Ik heb getest of ik hier wel een @kpnmail.nl e-mailadres kon toevoegen in Outlook 2016.
Ik kies voor automatisch toevoegen, vul de gegevens in en dan gaat bij mij testbericht verzenden niet goed, aanmelden bij IMAP is schijnbaar geen probleem, dat testmail verzenden probleem is op te oplossen door Accountinstellingen wijzigen aan te vinken:

 

Dan via Meer instellingen… op tabblad Server voor uitgaande mail het vinkje aan zetten, daarna op OK en Voltooien klikken en dan gaat het testen wel goed en werkt het.

 

 

Het zou bij jou dus ook op die manier moeten lukken.
Als het op deze manier nog steeds niet lukt, weet je zeker dat je het juiste e-mailadres en bijbehorende wachtwoord gebruikt?
Lukt het wel om daarmee in te loggen op webmail?


Dank voor je reactie. Bij mij ziet het er in Outlook 2016 iets anders uit.

Ik heb Outlook als onderdeel van Microsoft Office Professional Plus 2016.

Bij toevoegen account eerst een e-mailadres invullen:

Dan op Verbinding maken klikken.

Vervolgens een wachtwoord intypen en dan komt de melding.

Als ik op Accountinstellingen wijzigen klikt dan verschijnt het volgende:

Dit zijn de gegevens die outlook zelf heeft ingesteld. Zo te zien kloppen die.

E-mailadres en wachtwoord zijn juist. Ik kan er op mijn telefoon en in webmail mee inloggen.


Dat was via een bedrijfsversie, ik heb het nu op een normale versie geprobeerd (dan krijg ik dezelfde schermen als jij krijgt) en daar lukt het ook niet via die methode al krijg ik dan een andere fout.

Wat dan wel werkt is via Configuratiescherm, Mail en dan in het popup venster E-mailaccounts kiezen, dan zou je wel dezelfde schermen moeten krijgen als in mijn vorige mail.

 

 


Als ik in het configuratiescherm van windows 10 een mailaccount wil toevoegen dan krijg ik het volgende scherm:

 

Als je een Ander account POP, IMAP  opent dan kan ik alleen een account aanmaken voor de mailclient van windows 10 en niet voor het programma Outlook van MS Office. De “outlookopties” zijn niet geschikt voor een kpn mailadres.


Je moet het oude configuratiescherm hebben, dat zit ook in W10.

Klikken op start en dan configu intypen, dan moet je deze hebben:

 


Gedaan. Echter dan krijg  ik het volgende:

 

Het lijkt er op dat het aan de verificatiemethode ligt.

Overigens heb ik als smtp serverpoort 587 en bij imap 993. Dat werkt op mijn telefoon prima.


Nu heb je hem handmatig toegevoegd?

Staan er dan bij Meer instellingen… en dan tabblad Geavanceerd de juiste instellingen voor versleutelde verbinding dus voor poort 993 SSL/TLS en voor poort 587 STARTTLS ingesteld?

 


Ja. En de instellingen zijn zoals je aangeeft.

Dit zijn dezelfde instellingen als op mijn telefoon. 

Wel vreemd dat het hiermee niet lukt.


Voor de check: download eens een andere mailclient zoals Thunderbird, en probeer daar mail op te installeren.

 


Oepsss, duizendmaal excuses. Bleek aan verkeerd gekopieerd wachtwoord te liggen.

Hoe stom kan iemand zijn…..

Nogmaals excuus. En dank voor de reacties.


Dan kan je lang zoeken i.d.d. maar fijn dat het nu werkt.


@kaki 

Dan had Outlook het toch bij het rechte eind (“Controleer e-mailadres en/of wachtwood").