Skip to main content

Wij zijn enkele jaren geleden van KPN overgestapt naar Solcon. Er was toen, en nu nog steeds, sprake van gratis E-mail behoud van de KPN mailboxen bij KPN. Vanaf het begin van de overstap moeten we bij KPN € 7,50 per maand betalen voor onze mailadressen daar. In het verleden heb ik daarover met zowel KPN als Solcon telefonisch contact gehad waarbij zowel de KPN als Solcon medewerker bleef verwijzen naar de andere aanbieder om te regelen dat dit gratis wordt. Graag zagen we alsnog geregeld zien dat onze mailbox bij KPN gratis is.

Dit verzoek bij Solcon neerleggen geeft de volgende reactie:

“ Helaas kunnen wij dit niet voor u regelen, bij een opzegging bij de KPN moet er altijd vermeld worden dat u uw mailadres wilt behouden kosteloos ivm een overstap naar Solcon.
Helaas moet ik u daarom ook doorverwijzen naar de KPN indien u dit toch geregeld wilt krijgen, wij kunnen hier helaas niks in betekenen.”

Dit heb ik bij de overstap enkele jaren geleden al aangegeven. Ik geen zin om weer in een ping-pong spelletje terecht te komen tussen de helpdesk van Solcon en KPN. Kan een insider van KPN dit alsnog regelen?
 

Het lijkt inderdaad weer een irritant ping-pong spelletje te worden. Inmiddels telefonisch contact gehad met KPN hierover. Daar werd ik doorverbonden met de afdeling die dit zou moeten kunnen regelen. Daar werd ik weer terug verwezen naar Solcon hiervoor. Dit weer bij Solcon vermeld en die verwezen me weer terug naar KPN:

“ Dit zal en kan alleen gerealiseerd worden door de KPN, wij kunnen hier verder helaas niks in betekenen. Helaas kan ik in deze situatie daarom ook alleen aanraden om nogmaals contact op te nemen met de KPN. Het is ook belangrijk dat u de afdeling Save van de KPN hierover contacteerd, dit gezien deze afweten van deze overeenstemming. “ aldus een medewerker van Solcon.

 


Hi @Kees62! Wat gek dat je zo vaak heen en weer verwezen wordt. Ik heb de informatie nagepluisd, en zie op dit moment ook staan dat indien je nog klant bent bij Solcon het onze verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat de e-mail adressen van KPN gratis zijn. Ik heb daarom hetzelfde advies als Solcon, neem doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 of op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 contact met ons op via 0800-0402 en vraag naar de afdeling opzeggingen. Zij zijn de enigen die e-mail only abonnementen kunnen inzien en aanvragen, dus zij zijn daarmee hopelijk ook degenen die dit voor je recht kunnen zetten. Hopelijk is het dan nu toch snel opgelost. Laat je weten hoe het verloopt? 


@Sanne_M Zojuist met een vriendelijke dame van de genoemde afdeling contact gehad en deze kunnen niks doen, zeggen ze. Er wordt beweerd dat er in de administratie niks staat vermeld dat we van KPN naar Solcon zijn overgestapt. Gegevens gewist omdat de overstap al in 2018 heeft plaatsgevonden? Uit de correspondentie die ik daarover in mijn mails het terug kunnen vinden werd toen ook al naar elkaar verwezen om de overstap te regelen. Er is blijkbaar niks veranderd 😡


He wat jammer. Ik had gehoopt dat het daarna geregeld zou zijn. 😕 Voor de volledigheid, je bent destijds in 2018 overgestapt naar Solcon door hun overstapservice te gebruiken? Of heb je je abonnement bij ons eerst zelf opgezegd, en hebt los een abonnement bij Solcon aangevraagd? Wellicht heeft dat ermee te maken dat het niet in onze administratie zit, en ik wil dit even duidelijk hebben voordat ik het verder oppak. Zou je ook het 06-nummer waar je bereikbaar op bent in je forumprofiel willen noteren? Ik hoor graag van je! 


Zover ik weet en nog na kan gaan hebben we van de overstapservice van Solcon gebruik gemaakt. Ik heb nog een brief gevonden van KPN van 29 september 2018 met als onderwerp: Verzoek tot overname.

Mijn 06 nummer is ingevuld. Daarop ben ik wel iets beter bereikbaar dan op ons vaste nummer maar niet 24/7. Ik hoor niet tot de generatie waarbij de telefoon aan de hand zit vastgeplakt 😉

 


Haha, mijn telefoon leg ik sommige dagen ook weg op stilstand en in een donker hoekje. Je hebt groot gelijk. 

Bedankt voor het aanvullen van je profiel en je toelichting! Ik heb een klacht voor je aangemaakt hiervoor. Je ontvangt hierover ook een SMS en e-mail ter bevestiging. De uiterlijke doorlooptijd van de klachtenafdeling is 10 werkdagen, maar meestal nemen ze binnen 2 á 3 werkdagen al contact op. Ik hoop dat het dan wordt opgelost! 


Bedankt voor je hulp Sanne! 👍

Aan het eind van de ochtend kreeg een ik mailtje van KPN dat ons abonnement omgezet is naar een gratis E-mail Only abonnement van 12 maanden. Hopelijk blijft het toch gratis zolang we bij Solcon zitten (of weer terug gaan naar KPN).


Jeetje, zo snel kan het dus ook. 😅 Wat fijn dat het zo snel gegaan is! Mocht de korting na 12 maanden toch ineens weer missen, dan kun je hier altijd weer reageren of een nieuw topic starten. Ik zie ook dat het vanochtend is opgepakt doordat Solcon naar ons heeft gemaild hierover, dus via die weg is ook een optie. Hopelijk is het niet meer nodig en blijft het nu gewoon gratis. Bedankt voor het terugkoppelen en een fijn weekend alvast! 


Dus bij Solcon hebben ze het uiteindelijk toch ook opgepakt. Ook daar was ik, via mail, mee in gesprek. Daar leken ze het eerst niet op te willen pakken en verwezen ze me iedere keer naar KPN zoals ik al gemeld heb hierboven. Wat/wie uiteindelijk de doorbraak heeft gegeven is voor mij niet duidelijk, maar het is nu eindelijk in orde 😋

Nogmaals bedankt voor je hulp en een fijn weekend.👋


Nog een aanvulling op bovenstaande:

Ik werd vanmorgen gebeld door een medewerker van KPN met de mededeling dat we een jaar van de teveel betaalde abonnementskosten op onze rekening krijgen teruggestort 👍👍👍 Een onverwachte meevaller in deze dure tijd waar ik niet op gerekend had 😁


Kijk, dat zijn de betere berichten. 😄 Fijn dat dit voor je geregeld is, en bedankt voor het terugkoppelen!