Skip to main content

Goedenavond,

 

Mijn mail adres wordt via een andere server verzorgd, alleen de kpn router blokkeert deze.

Waar kan ik dan aanpassen in de kpn router

Hallo @Ruud Burgers 

 

Kan je iets meer informatie geven, waar staat de server en hoe benader je die?

Waarom denk je dat de router die server blokkeert?
Krijg je een of andere melding, zo ja welke?


De mail server bepaal je in je mail-client zoals outlook, de router doet daar helemaal niets mee. 

Het enige dat een probleem zou zijn, is mail versturen via de smtp van KPN, uit naam van de andere provider. verder zou het moeten werken.

 


wanneer ik met mijn mobiel een hotspot maak en dus wifi omzeil en gewoon op 4G zit.

dan werkt alles wel


Dat is wel vreemd, normaal zou elke mailserver op internet gewoon bereikbaar moeten zijn vanaf je vaste internet verbinding, krijg je nog een foutmelding te zien of gebeurd er helemaal niets?

Hoe benader je die mailserver, via webmail of met een mailprogramma via de standaard poorten van POP 110 / 995 of IMAP 143 /993 ?

 

Kan je vanaf de vaste internet verbinding en via de WiFi hotspot je mailserver wel pingen?
Dat kan je via de Opdrachtprompt doen en daarin ping mailservernaam of ping IP-adres (van de mailserver) ingeven.


Dan zou het ook een ipv6 probleem kunnen zijn op je mailserver. Wat gebeurt er als je IPv6 uitzet op je pc of waarvandaan je de mailserver benaderd?