Het spam filter van KPN is veel te agressief en houdt per maand! tientallen geldige e-mail tegen. En verwijderd die op den duur ook zelfs.
Ik vind het spam filter een drama. Ik heb per maand tientallen false positives, waarbij geldige mail door het spam filter wordt tegengehouden.
Ik heb een e-mail account van xs4all en gebruik dat al vele jaren. Hierbij heb ik ingesteld dat het spam filter niet actief is.
Sinds de e-mail van Xs4all worden overgezet naar KPN gaat het mis.
Nadat ik al sinds lange tijd het idee had dat ik e-mail mis, heb ik gekeken in de online omgeving van KPN en tot mijn schrik staat er ineens een spam filter aan op mijn e-mail account.
In de spam map kom ik vele belangrijke mailtjes tegen, waaronder:
- Belangrijke informatie van mijn pensioenfonds
- Uitnodiging voor de ledenvergadering van een politieke partij
- Wijziging van bezorging van de maaltijdbox
- Order confirmatie van bestellingen die ik gedaan heb
- Mail van mijn werkgever
- En vele nieuwsbrieven.
Al met al zo’n 30 goede e-mail die de afgelopen maand zijn tegen gehouden.
En dat is alleen van de laatste maand. Geen idee hoeveel belangrijke mail ik in de maanden daarvoor verloren heb.
Dit is niet OK.
Door het verwijderen van deze belangrijke e-mail doet u namelijk meer kwaad dan goed.
Al deze geldige e-mail die niet wordt afgeleverd en die zonder dat de klant het weet verwijderd wordt is een groot probleem.
Ik heb het forum doorgelezen en daar staan samengevat 2 antwoorden:
- meld elke false positive door middel van de button boven de e-mail.
Dit helpt echter niet. Ik heb bij alle e-mail dit gedaan, en het spamfilter blijft nieuwe e-mail van deze verzenders als spam markeren. En ook voor nieuwe mail blijven er false positives optreden. - Verplicht gebruik van IMAP ipv POP.
Dit is natuurlijk ook een schijnoplossing. Ook voor klanten die van POP gebruik maken moet de e-mail dienst foutloos werken.
Ik baal er van dat ik niet weet welke belangrijke mail ik in de afgelopen maanden kwijt ben geraakt. Ook baal ik er van dat ik nu elke dag in de webmail moet inloggen om te kijken of er nog onterechte mailtjes in de spam folder staan (en dat is elke dag). Terwijl ik normaal gewoon een lokale client gebruik om met mijn mail te werken.
Ik wil graag dat het spamfilter op mijn account weer wordt uitgezet.