Skip to main content
Beantwoord

KPN Spamfilter werkt niet goed. XS4All werkte veel beter

• June 24, 2022
  • 59 reacties
  • 1576 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

59 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 23, 2024

Ik moest het via de ios mail app blijven doen. Ebay mail blijft bv in de reclame folder komen. Vandaar nu de webmail test om te kijken of daar verschil in zit.

Het kan best dat die mail van ebay in jouw "reclame"folder blijft komen zolang de spamfilter nog niet overtuigd is dat die mail geen spam is. Weet dat jij niet de enige bent die dat bepaalt. Het kan zijn dat die afzender zoveel mails verstuurt haar niet meer bestaande emailadressen of dat er juist mensen zijn die mails van die afzender juist wel als spam zien waardoor de spamfilter blijft zeggen dat het spam zou kunnen zijn.

SiR-ROUND
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • February 23, 2024

Prima, komen we het cirkeltje rond dat je een white-list nodig hebt. Zoals het ooit eerder prima werkte. 🤷‍♂️

• Helper
  • April 11, 2024

Prima, komen we het cirkeltje rond dat je een white-list nodig hebt. Zoals het ooit eerder prima werkte. 🤷‍♂️

Het is inderdaad waardeloos… Constant valide emails die gewoon spontaan in de Spam terecht komen… En het aangeven dat geen Spam gaat nooit werken natuurlijk, want als ik lees dat ‘heel veel’ mensen dat moeten doen, ja……  de een krijgt mail over dit, de ander over dat, de een vind het misschien wel prima, de ander niet. Een WHITELIST / GREENLIST… dat zou helpen en een groot stuk frustratie weghalen ! 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 12, 2024

Ook wordt regelmatig/met enige regelmaat de inhoud/de opbouw van emails veranderd. Daardoor moet het spamfilter opnieuw leren wat nu wel en niet wat als spam moet worden aangemerkt.

Inderdaad, een "greenlist”/”whitelist” zou inderdaad al een heleboel helpen. En dan moet de blokkeerlijst  (in de KPN webmail) ook op de spammap worden toegepast.

• Helper
  • April 12, 2024

maar ja ‘het grote KPN’ vind van niet, dus we zullen er vrees ik nog lang mee zitten. Jammer, want bij XS4ALL hadden ze het WEL goed voor elkaar….

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 12, 2024

@Gino-D 

We moeten gewoon blijven “zeuren”, in de hoop dat de KPN het aantal filters gaat uitbreiden.

Het opmerkelijke is dat de KPN het XS4all spamfilter schijnt te hebben overgenomen (met een (flink ????) aantal aanpassingen).

• Helper
  • June 8, 2024

Vandaag 4 spam mails van een ‘GR Offer’ in het Engels, “Hi, I found this GR Offer for you.” en dan nog wat Russisch gebrabbel ofzo… gewoon in mijn inbox. 4 mails achter elkaar, om 12:54….

Ja….. wat moeten we nu met een spam filter, die GEEN spam in de spam bak gooit, en WEL spam gewoon door laat ?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 8, 2024

@Gino-D 

Als dit de enige spam emails waren die in “Postvak In” belanden, dan vind ik dat het spamfilter toch opmerkelijk goed werkt. Ook ik krijg nog nog wel eens wat spam in Postvak In. De rest van de spam gaat bij mij wel de spammap in.

• Helper
  • June 8, 2024

@Gino-D

Als dit de enige spam emails waren die in “Postvak In” belanden, dan vind ik dat het spamfilter toch opmerkelijk goed werkt. Ook ik krijg nog nog wel eens wat spam in Postvak In. De rest van de spam gaat bij mij wel de spammap in.

Ja…

was dat maar waar….. Het probleem is voornamelijk dat ik dagelijks….. dagelijks, GEEN spam mail eruit moet vissen. Maar ja, bij jou werkt het goed, dus wij zijn denk ik allemaal klungels die het niet snappen...