Skip to main content

Recent ben ik overgezet van XS4ALL naar KPN, nog wel gebruikmakende van een xs4all e-mail adres.

Wat ik bemerk is dat het spamfilter van KPN (xs4all was tig keer beter), slecht werkt. White listed adressen worden in de spam geplaatst, zelfs nadat deze uit spam naar de inbox zijn verplaatst om aan te geven dat dit legitieme adressen zijn.

Het is zelfs zo zot, dat berichten in een en dezelfde chain van communicatie dan weer wel en dan weer niet in de spam belanden.

 

Is er een goede, werkbare manier om dit te verhelpen of voorkomen?

De bekende opties welke XS4all aanbood heeft KPN webmail niet.

Ik moest het via de ios mail app blijven doen. Ebay mail blijft bv in de reclame folder komen. Vandaar nu de webmail test om te kijken of daar verschil in zit.

Het kan best dat die mail van ebay in jouw "reclame"folder blijft komen zolang de spamfilter nog niet overtuigd is dat die mail geen spam is. Weet dat jij niet de enige bent die dat bepaalt. Het kan zijn dat die afzender zoveel mails verstuurt haar niet meer bestaande emailadressen of dat er juist mensen zijn die mails van die afzender juist wel als spam zien waardoor de spamfilter blijft zeggen dat het spam zou kunnen zijn.


Prima, komen we het cirkeltje rond dat je een white-list nodig hebt. Zoals het ooit eerder prima werkte. 🤷‍♂️


Prima, komen we het cirkeltje rond dat je een white-list nodig hebt. Zoals het ooit eerder prima werkte. 🤷‍♂️

Het is inderdaad waardeloos… Constant valide emails die gewoon spontaan in de Spam terecht komen… En het aangeven dat geen Spam gaat nooit werken natuurlijk, want als ik lees dat ‘heel veel’ mensen dat moeten doen, ja……  de een krijgt mail over dit, de ander over dat, de een vind het misschien wel prima, de ander niet. Een WHITELIST / GREENLIST… dat zou helpen en een groot stuk frustratie weghalen ! 


Ook wordt regelmatig/met enige regelmaat de inhoud/de opbouw van emails veranderd. Daardoor moet het spamfilter opnieuw leren wat nu wel en niet wat als spam moet worden aangemerkt.

Inderdaad, een "greenlist”/”whitelist” zou inderdaad al een heleboel helpen. En dan moet de blokkeerlijst  (in de KPN webmail) ook op de spammap worden toegepast.


maar ja ‘het grote KPN’ vind van niet, dus we zullen er vrees ik nog lang mee zitten. Jammer, want bij XS4ALL hadden ze het WEL goed voor elkaar….


@Gino-D 

We moeten gewoon blijven “zeuren”, in de hoop dat de KPN het aantal filters gaat uitbreiden.

Het opmerkelijke is dat de KPN het XS4all spamfilter schijnt te hebben overgenomen (met een (flink ????) aantal aanpassingen).


Vandaag 4 spam mails van een ‘GR Offer’ in het Engels, “Hi, I found this GR Offer for you.” en dan nog wat Russisch gebrabbel ofzo… gewoon in mijn inbox. 4 mails achter elkaar, om 12:54….

Ja….. wat moeten we nu met een spam filter, die GEEN spam in de spam bak gooit, en WEL spam gewoon door laat ?
 


@Gino-D 

Als dit de enige spam emails waren die in “Postvak In” belanden, dan vind ik dat het spamfilter toch opmerkelijk goed werkt. Ook ik krijg nog nog wel eens wat spam in Postvak In. De rest van de spam gaat bij mij wel de spammap in.


@Gino-D

Als dit de enige spam emails waren die in “Postvak In” belanden, dan vind ik dat het spamfilter toch opmerkelijk goed werkt. Ook ik krijg nog nog wel eens wat spam in Postvak In. De rest van de spam gaat bij mij wel de spammap in.

Ja…

was dat maar waar….. Het probleem is voornamelijk dat ik dagelijks….. dagelijks, GEEN spam mail eruit moet vissen. Maar ja, bij jou werkt het goed, dus wij zijn denk ik allemaal klungels die het niet snappen...


Reageer