Skip to main content

KPN Veilig beschermt mij goed, maar eigenlijk té goed. Op mijn iPhone krijg ik elke maand gemiddeld 110 spammails (tegenwoordig reclame genoemd), waarvan er zo'n 10 wel hadden moeten doorgaan naar mijn gewone mail. In Outlook op mijn pc krijg ik de mails niet, ook niet bij spam.

Ik heb de betreffende mailadressen toegevoegd als veilige adressen aan Outlook, maar de nieuwe mails die geen spam zijn krijg ik daar niet binnen. Blijkbaar werkt KPN Veilig dus eerst op mijn mobiele telefoon en niet in Outlook.

Wat kan ik doen om mails die geen spam zijn ook als niet-spam te kwalificeren?

In principe doet KPN veilig helemaal niets met spam volgens mij. Het scant wel alle mail op virussen. Maar het bepaald niet of een mailtje spam is of niet.

Op uw mobiel zal u de mail wel ingesteld hebben als IMAP account. Dan word de spam ook opgehaald, die staat dan in de spam folder.

In Outlook kun je de mail ook instellen als IMAP account. Dan heb je in Outlook ook een spam folder waar de spam in staat.


Bedankt Nick.

Bij mijn weten heb ik geen IMAP, maar POP gebruikt. Dat heb ik gedaan omdat de mails die ik op de telefoon gezien had niet meer op mijn pc kwamen. Maar ik wil het nog wel een keer proberen of het spamprobleem ermee wordt opgelost. Bedankt!

 


Hallo @Jaap G. ,

Je kunt hiervoor terecht in jouw KPN webmail. 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 Je kunt daar ten  onrechte gemarkeerde spam gewoon naar je inbox slepen of klikken op de knop niet-spam. Het wordt dan automatisch aangemeld bij de spamfilterleverancier van KPN als zijnde niet-spam.

 

0472159b-2fdc-4c66-b370-ed67017222c6.png

Edit (13.10) (met dank aan Nick83) : Het plaatje wat hier bij staat klopt niet meer helemaal. Dit is een plaatje van vroeger, toen kon je een spam mailtje als bijlage naar KPN versturen. Dat hoeft nu niet meer.


Ga ik naar kijken. Ik krijg hoop …. Dank!

Hallo @Jaap G. ,

Je kunt hiervoor terecht in jouw KPN webmail. 


 Je kunt daar ten  onrechte gemarkeerde spam gewoon naar je inbox slepen of klikken op de knop niet-spam. Het wordt dan automatisch aangemeld bij onze spamfilterleverancier als zijnde niet-spam.

 

0472159b-2fdc-4c66-b370-ed67017222c6.png

 

 


Bedankt Nick.

Bij mijn weten heb ik geen IMAP, maar POP gebruikt. Dat heb ik gedaan omdat de mails die ik op de telefoon gezien had niet meer op mijn pc kwamen. Maar ik wil het nog wel een keer proberen of het spamprobleem ermee wordt opgelost. Bedankt!

Via POP3 word er geen spam op gehaald. POP3 haalt alleen Postvak IN op.

Als je zowel mobiel als pc als IMAP in stelt, en je verwijderd op je mobiel een mailtje, dan is die op de pc ook weg. Of beter gezegt: staat in de prullenbak. Die word bij IMAP namelijk ook op beide apparaten gelijk gehouden.


Ga ik naar kijken. Ik krijg hoop …. Dank!

Hallo @Jaap G. ,

Je kunt hiervoor terecht in jouw KPN webmail. 


 Je kunt daar ten  onrechte gemarkeerde spam gewoon naar je inbox slepen of klikken op de knop niet-spam. Het wordt dan automatisch aangemeld bij onze spamfilterleverancier als zijnde niet-spam.

 

0472159b-2fdc-4c66-b370-ed67017222c6.png

 

 

Het plaatje wat hier bij staat klopt dan weer niet helemaal. Dat is een plaatje van vroeger, toen kon je een spam mailtje als bijlagen naar KPN versturen. Dat hoeft nu niet meer.


@Jaap G. :

Ik neem aan dat je dus IMAP op jouw smartphone gebruikt en POP op jouw PC ? Ik zou naast dat POP account ook nog een IMAP account aanmaken dat naar datzelfde emailaccount wijst. Dat wordt gemakkelijker om spam uit de KPN spammap te halen.


Ga ik naar kijken. Ik krijg hoop …. Dank!

Hallo @Jaap G. ,

Je kunt hiervoor terecht in jouw KPN webmail. 


 Je kunt daar ten  onrechte gemarkeerde spam gewoon naar je inbox slepen of klikken op de knop niet-spam. Het wordt dan automatisch aangemeld bij onze spamfilterleverancier als zijnde niet-spam.

 

 

@Jaap G. 

Is het jou al gelukt om in de Webmail gemarkeerde spam te verplaatsen naar jouw inbox? 

 


Dank iedereen voor de reacties.

De geboden oplossing van Noordzee lijkt de meest praktische (in mijn situatie). 

‘Beetje’ laat, excuus daarvoor. Maar mijn dank wordt er alleen maar groter door!