Skip to main content

Bij het gebruik van mijn nieuwe kpn webmail heb ik een vraag

Indien ik geantwoord heb op een ingekomen bericht dan zie ik een retourpijltje bij mijn ingekomen bericht staan maar ik kan daar niet op klikken zodat ik het antwoord opnieuw kan inzien (dit was eerste wel mogelijk) Kan ik dit ergens instellen ?

hartelijke groet Wim

Nee @wim ha , die mogelijkheid is er niet. Of ze hebben het wel heel erg goed verstopt. Je zal zelf naar de map Verzonden moeten gaan om je antwoord te lezen.


Toch nog een optie. Via de optie Sorteren (bovenzijde map inhoud) en dan Conversaties worden berichten ‘samengevoegd’ en kan je bij elkaar horende berichten op één plaats lezen.

*Edit


Dag RB,

Sorry maar ik zie die map inhoud niet kan je zeggen waar ik die vind?

 


Dag @wim ha, ik bedoel aan de bovenzijde van de lijst van mailtjes in Postvak IN.

Daar staat een knop "Sorteren” en als je daarop klikt verschijnt een sub-menu:

 


Dank u wel andere vraag omdat kpn webmail helpdesk niet te bereiken is ;

 

Zou de inlogtijd van de webmail  te verlengen zijn ?

 


Dag Wim, ik neem aan dat het automatisch uitloggen bedoeld wordt. Uit oogpunt van veiligheid is er een “timer” die uitlogt bij inactiviteit. Deze is in te stellen via instellingen (⚙️) , vervolgens “Beveiliging” en daar vind je “Automatisch afmelden".


Dank UUUu


Hoi @wim ha, zo te zien heb je het met de hulp van Ruud al kunnen vinden. Is het daarmee allemaal gelukt, of kunnen we nog met je meedenken?


Nou iets anders ik heb problemen met mijn programma Mail op de mac.

Weten jullie wat de beste instelling is bij het email account?

 

The server returned the error: Connections to host mail.planet.nl on the default ports failed.

 

Ik heb een kpn account met @planet 

 

de huidige instelling is mail.planet.nl bij inkomend en uitgaande post maar er komende bovengaande meldingen


Hallo @wim ha 

Dit zijn de server instellingen voor alle KPN mail-adressen (dus ook voor planet.nl)

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Kijk op deze pagina op de KPN website voor meer info: E-mail instellen en gebruiken


Dag Ruud,

dank je voor de instellingen

Even ter info het heeft allemaal gefunctioneerd en nu doet de inkomende mail het soms maar verzenden helemaal niet meer.

Ik heb alles netjes ingevuld en krijgonderstaande meldingen.

bij account info staat bij status off line terwijl in het mailprogramma zelf alle accounts on line staan.

 

There may be a problem with the mail server or network. Verify the settings for account “…...” or try again.

The server returned the error: The connection to the server “pop.kpnmail.nl” on port 995 timed out.

De andere melding is verify account en wachtwoord maar dat is niet veranderd geweest

 

Heel raar


Dat is raar Wim, maar ik heb helaas geen ervaring met Apple en Mac.

Op de hierboven door mij gelinkte pagina, via “E-mail instellen op PC/laptop” vind je een verwijzing naar “Apple mail”. Misschien helpt dat je verder.