Ik gebruik Samsung mail op mijn tablet en telefoon, werkt perfect. Windows mail op mijn pc maar de overgang naar de nieuwe Outlook mail gaat niet vlekkeloos.
Tot mijn grote verbazing zie ik als ik kpn webmail gebruik maar een beperkt deel van de emails die ik in Samsung mail en Windows mail zie.
Hoe kan dat???
Bladzijde 1 / 1
Dan gebruik je waarschijnlijk op een apparaat mail met het POP-protocol, dan is de mail uit de webmailservers weg en staat het alleen op het apparaat die de mail via POP afhandelt @YePYiP
Nee, helaas, het is op tablet en telefoon IMAP
Ik vrees dat je inderdaad ergens POP gebruikt die je mailbox leegtrekt. Als je IMAP gebruikt dan moet het echt gesynchroniseerd zijn.
Ik raad met klem aan om eerst het wachtwoord van je mailbox aan te passen. Of het nu goedwillig of kwaadwillig is, geen enkel apparaat kan via het huidige wachtwoord nog inloggen in je mailbox.
Ja, maar misschien heb je een ander apparaat wat POP gebruikt. Pas daarom eerst je wachtwoord aan.
Ok, ga ik doen, maar help me even, wat doet dat dan?
POP downloadt standaard mails, en verwijdert ze standaard van de mailserver. En IMAP houdt alles synchroon tussen meerdere apparaten.
En wat is dan het effect van het veranderen van jepasword?
Overigens op mijn smartphone ook imap ...
Eris toch geen risico dat ik emails kwijt raak als ik mijn password aanpas?
Nee hoor!
Nee hoor! Geen enkel probleem!
Dat is geen enkel probleem! Ga je gang!
Je moet wel even op je andere apparaten het wachtwoord aanpassen.
Ok, password aangepast. Nieuwe email client geïnstalleerd, eM cliënt. En ook hier veel meer mails aanwezig dan als ik kijk bij kpn webmail. Vraag blijft hoe kan dat?
En wat gebeurt er in de webmail als je zoekt op bepaalde e-mails die je daar niet ziet staan, maar wel in andere cliënts ziet?
Vind ze niet ...
Vind ze niet ...
De zoekfunctie van webmail werkt alleen per map. Dus staat ie op postvak in dan werkt het zoeken alleen daarin.
Zijn de mappen niet ook gesynchroniseerd? Dus dezelfde als gemaakt via die mailprogramma's?
Zelf gebruik ik sinds 2005 overal webmail. Altijd synchroon.
Vind ze niet ...
Dan heb ik heel sterk het idee, dat ze verwijderd zijn via een apparaat wat het POP-protocol gebruikt. IMAP is juist bedoeld om het synchroon te houden.
Naar mijn idee is het technisch gezien niet mogelijk, dat je op enkel IMAP-verbindingen mails in mailclients verliest op enkele apparaten. Of er moet sprake zijn van een verbroken netwerkverbinding met het internet, of een stopgezette synchronisatie.
Als je in een nieuwe mail client wel alle berichten ziet moeten ze ook nog op de KPN mailserver staan.
Heb je in webmail wellicht Categorieën gebruiken aangevinkt staan @YePYiP ?
Dan worden je mails verdeelt in categorieën (die verdeling klopt vaak niet) onder verschillende tabbladen, je kan dat bij Weergave weer uitzetten door het vinkje weg te halen voor Categorieën gebruiken:
Wat ook kan is dat er ergens een email client is gebruikt, POP instellingen, waarbij de optie ‘leave on server’ was uitgevinkt…
Bovenstaand Outlook (nieuw), onder Apple Mail...
Als je in een nieuwe mail client wel alle berichten ziet moeten ze ook nog op de server staan.
Heb je in webmail wellicht Categorieën gebruiken aangevinkt staan @YePYiP ?
Dan worden je mails verdeelt in categorieën (die verdeling klopt vaak niet) onder verschillende tabbladen, je kan dat bij Weergave weer uitzetten door het vinkje weg te halen voor Categorieën gebruiken:
Ook met categorieën uit, blijft het hetzelfde
Wat ook kan is dat er ergens een email client is gebruikt, POP instellingen, waarbij de optie ‘leave on server’ was uitgevinkt…
Bovenstaand Outlook (nieuw), onder Apple Mail...
Tja ... Moet dan lang geleden zijn, dus onwaarschijnlijk. En inderdaad, nieuwe cliënt geïnstalleerd met veel mails in mappen die niet terug te zien zijn op kpn webmail .. ... ...
Als je de muis op Postvak IN houdt zie je dan wel het juiste aantal mails wat je ook in de mailclients ziet?
Als voorbeeld een mailbox waarin 2 mails in Postvak IN staan:
Of zie je daar het aantal wat je in webmail ziet?
De mappen die je in webmail mist, staan die in de webmail instellingen wel allemaal aangevinkt onder IMAP abonnementen?
En dat was het, stonden niet aangevinkt!! Opgelost, dank dank!!!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.