Skip to main content

Beste mensen,

Enige jaren geleden besloot ik een internet-abonnement af te sluiten bij KPN in plaats van bij Ziggo.

Voornaamste reden:  ik had bij collega's KPN Webmail gezien en vond het format geweldig.

Enige jaren geleden veranderde  (zonder waarschuwing)  het format,  en sindsdien was ik niet meer zo weg van KPN webmail,  maar het was altijd nog beter dan Gmail.

Gister kwam ik tot mijn grote schrik tot de ontdekking dat KPN Webmail een kopie geworden is van Gmail …..

Waarom KPN dit gedaan heeft is een kompleet raadsel voor me.

Goede dingen veranderen is een slechte zaak  (If it ain't broke;  don't try to fix it).

Moest ik even kwijt.

Ik wens iedereen een fijne dag !

Groetjes van Amy.

Hallo Amy @McCoy welke grote wijziging zie jij dan? Ik zie een paar heel kleine cosmetische wijzigingen in de header. Verder vraag ik me af hoeveel ‘anders’ een mailprogramma kan zijn.
Je hebt een mappenlijst, een overzicht van mailtjes en een leesvenster.


Hallo Ruud,

Kennelijk zijn de wijzigingen bij jou  (nog)  niet doorgevoerd,  want ik zou niet weten hoe ik je zou moeten uitleggen hoe KPN Webmail is veranderd,  anders dan door te zeggen dat het nu een Gmail-clone is geworden …..

Groetjes van Amy.


Je zou een schermafdruk kunnen plaatsen?

 


Hoi @McCoy , ik kan me niet voorstellen dat KPN zonder aankondiging een grote wijziging uitvoert.

Weet je zeker dat je niet per ongeluk via ‘Weergave’  de indeling van de Webmail hebt veranderd? Met één muisklik kan je het uiterlijk flink veranderen. Kan je een (geanonimiseerd) screenshot plaatsen, misschien valt ons iets op.


Beste Nick en Ruud,

Ik heb helemaal niets veranderd  (ik heb enige IT-kennis),  maar kennelijk ben ik de enige die zich stoort  (eufemisme)  aan wijzigingen in een webmail dat voor mij perfect werkte.

Ik wil jullie beiden hartelijk danken voor jullie reakties  (ik waardeer het enorm dat jullie de moeite hebben genomen)  en laat dit maar rusten;  ik had onderhand moeten weten dat klagen en zeuren nergens toe leidt.

Een fijne dag gewenst !

Groetjes van Amy.

 


Hallo Amy als jij iets constateert, dan is melden zeker geen “klagen en zeuren”. Maar voor zover ik weet zijn er geen grote wijzigingen voor KPN webmail uitgebracht.

Er kunnen problemen ontstaan zijn, waardoor onderzoek nodig is. Maar dan is wel informatie nodig. Plaats eens een screenshot, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet. Ben ik vast voorbereid als ik ook “getroffen” word. :wink:  Zo ziet het er bij mij nu nog uit :grin:

 

Ik verwacht dat een KPN moderator ook nog zal reageren en die zal ook meer willen weten.


Beste Ruud,

Dat je tóch nog een reaktie plaats,  waardeer ik echt.

Maarre:  ik ga geen screenshot posten hier,  want één van de veranderingen betreft namelijk het feit dat je nu,  wanneer je een nieuw bericht start,  je naam en emailadres boven  ‘Aan’ en  ‘Onderwerp’  te zien krijgt  (dat heeft zelfs Gmail niet ….)

Welk nut dat heeft ……  ik wéét hoe ik heet en ik wéét wat mijn emailadres is.

Verder ziet het er,  wanneer ik een nieuw bericht start,  nu inderdaad precies zo uit als bij Gmail:  alle buttons die eerst boven het bericht dat je aan het typen bent stonden zijn nu verplaatst naar helemaal onderaan.

Ach,  misschien ben jij  (en alle anderen hier)  er wel dik tevreden mee ……

Ik had eigenlijk al spijt dat ik deze thread gestart ben,  vlak nadat ik op  ‘Verzenden’  (of iets van gelijke strekking)  had geclickt;  het was een impulsieve reaktie op een grote teleurstelling.

Nogmaals bedankt,  hoor   -   fijne dag nog !

Groetjes weer van Amy.


Maarre:  ik ga geen screenshot posten hier,  want één van de veranderingen betreft namelijk het feit dat je nu,  wanneer je een nieuw bericht start,  je naam en emailadres boven  ‘Aan’ en  ‘Onderwerp’  te zien krijgt  (dat heeft zelfs Gmail niet ….)

Welk nut dat heeft ……  ik wéét hoe ik heet en ik wéét wat mijn emailadres is.

Het nut is dat je de alias kunt kiezen waarmee je de mail wilt versturen.

 

Verder ziet het er,  wanneer ik een nieuw bericht start,  nu inderdaad precies zo uit als bij Gmail:  alle buttons die eerst boven het bericht dat je aan het typen bent stonden zijn nu verplaatst naar helemaal onderaan.

Ik vind het anders niet echt op elkaar lijken.

KPN:

 

Gmail:

 


Beste  wjb,

Ik wilde eigenlijk een punt hierachter zetten,  maar vond jouw reaktie …..

Een alias veranderen kon ik al  (als ik dat al zou willen)  via  ‘Instellingen',  hoor.

En de buttons die jouw screenshots tonen:  jij en ik zitten kennelijk op een andere  ‘planet’…..

(ik herken dit niet)

Maar reuze bedankt voor al je moeite,  hoor !  Waardeer ik echt.

En nu hou ik hiermee op en ga aan het werk.

Fijne dag nog;  groetjes van Amy.


Webmail is, geloof ik, alweer bijna 2 jaar geleden geheel vernieuwd.

Ik gebruikte het voor die tijd niet. Veel te simpel en te weinig mogelijkheden. Wat je dus maar goed noemde met zo weinig opties.

Goede dingen veranderen ….

Het huidige webmail, na wat kleine wijzigingen deze week, heeft wel meer mogelijkheden, maar lijkt nog in veel opzichten echt niet op Gmail, wat ik ook gebruik.

En wat is het bezwaar als het er op lijkt? Gmail heeft veel (meer) mogelijkheden. En is veel overzichtelijker dan Webmail nog steeds is. Ondanks dat ik bij Webmail “conversaties” aan hebt zet ie het nog steeds als losse mails allemaal in één lijst. Onoverzichtelijk.


Klopt, die is alweer geruime tijd operationeel.

Ik snap dan ook niet waar @McCoy zich op baseert en het is ook jammer dat hij geen screenshots wil delen zoals onderstaande.

 


@ PeterG  en  wjb:

De header van deze thread is kennelijk door een moderator veranderd;  mijn titel luidde:

“KPN Webmail is wéér veranderd.”

Ik heb ook na de eerste verandering in een thread mijn ongenoegen hierover geuit.

Terzijde:   wjb,  ik ben geen  ‘hij’ …..  (kun je zien als je mijn posts helemaal leest)

Maar,  zoals ik eerder schreef:   

Ik had eigenlijk al spijt dat ik deze thread gestart ben,  vlak nadat ik op  ‘Verzenden’  (of iets van gelijke strekking)  had geclickt;  het was een impulsieve reaktie op een grote teleurstelling.

Wat mij betreft kun je deze thread als gesloten beschouwen.

Ik wens iedereen een fijne dag en alvast een heel fijn weekend.

Groetjes van Amy.


Gister kwam ik tot mijn grote schrik tot de ontdekking dat KPN Webmail een kopie geworden is van Gmail …..

Waarom KPN dit gedaan heeft is een kompleet raadsel voor me.

Maar KPN heeft alleen een paar kleine aanpassingen gedaan en ineens is het een kopie geworden van Gmail?

Zelf had ik die kleine aanpassingen nog niet eens opgemerkt.

 

Weet dat KPN voor haar webmail (terecht) standaard software gebruikt die ook door vele andere mail providers gebruikt wordt.

Zo gebruikt de provider waar ik mijn zakelijke mail heb ondergebracht ook dezelfde software.