Skip to main content

LS,

Vanmiddag even gekeken op KPN Webmail.

Blijkt dat +/- 30 e-mails in de spam map staan welke ik enkele dagen geleden nog normaal ontving, erg vervelend , is dit niet beter  (op welke manier dan ook )  in te stellen ?

met vriendelijke groet,

Henk Nanninga

 

Nee denk ik niet


oke , dus elke dag webmail bekijken.


Hoi @Henknan! Het spamfilter werkt op basis van meldingen. Als de mails die bij jou in de spam staan bijvoorbeeld naar veel mensen worden gestuurd, en veel van deze mensen markeren deze mails als spam, dan komt hij bij jou ook in de spam map terecht. Het is dan aan de verzender om de verzendlijst door te nemen en te kijken wie van deze lijst af moet, zodat het niet/minder als spam gemarkeerd wordt. Je kunt zelf wel aangeven dat deze mails gewenst zijn, dit wordt uitgelegd in onze spamfilter pagina:

Een e-mail die je wilt ontvangen, belandde in je spammap

  1. Log in op Webmail.
  2. Klik bij de mappen aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bericht.
  4. Klik op het groene duimpje.

Hoi Sanne ,Hartelijk dank voor de reactie.

Hier is dus niets aan te doen.


Je kunt enthousiast gebruikmaken van het groene duimpje in de webmail. 🙂 Wellicht is dat al voldoende.


@Henknan

Je kunt ook in jouw emailprogramma een (extra) IMAP account aanmaken. Op die manier kun je via jouw emailprogramma direct kijken wat er in de (KPN) spammap gezet is en hoef je niet bij de webmail in te loggen.


Als je je IMAP-account goed instelt binnen je mailprogramma zijn alle mappen van de webmail automatisch zichtbaar, mits deze ook aangevinkt zijn binnen de instellingen van  de webmail, dus ook de spammap @Henknan 

 

 


Je kunt enthousiast gebruikmaken van het groene duimpje in de webmail. 🙂 Wellicht is dat al voldoende.

Mijn excuses dat ik niet zo enthousiast was.


@Henknan

Als je (in jouw emailprogramma) die email vanuit de spammap naar “Postvak In” sleept is dat hetzelfde als op het groene duimpje klikken in de KPN webmail.

Als dit probleem blijft voortduren kun je ook een email sturen aan abuse@kpn.com met een uitleg wat er gebeurd is. Stuur dan ook één of meerdere emails (als bijlage) mee als voorbeelden mee. “Abuse” kan waarschijnlijk beter zien of er iets bijzonders aan de hand is of bijv. de reputatie van de afzenders kan “resetten".


Je kunt enthousiast gebruikmaken van het groene duimpje in de webmail. 🙂 Wellicht is dat al voldoende.

Mijn excuses dat ik niet zo enthousiast was.

Niet enthousiast mag ook, als je het duimpje maar gebruikt. 😉 Ik zie dat je inmiddels ook wat extra tips hebt gehad van andere gebruikers, die kun je ook proberen! 


Als je je IMAP-account goed instelt binnen je mailprogramma zijn alle mappen van de webmail automatisch zichtbaar, mits deze ook aangevinkt zijn binnen de instellingen van  de webmail, dus ook de spammap @Henknan 

 

 

Dus als ik het goed begrijp:  om de door KPN foutief als spam gemelde mail binnen te krijgen in mijn gmail account waar ik alle ander mail ook aan doorstuur, moet ik een extra IMAP import doen.  Helaas:  dat gaat niet, alleen POP support.  KPN wordt niet door Gmailify ondersteund.  En dus kan ik ook niet bij de spam map, die wordt niet gePOPt.


Ik vind het vreemd dat als anderen een mail van een bepaald adres als spam zien, dat die mail bij anderen ook gelijk in de spam verdwijnt. Beetje slimmerik die graag de boel verziekt kan dus anderen dwars gaan zitten…

Bovendien is wat de één spam noemt voor een ander juist interessant is...