Skip to main content

Bij  het aanmaken van een nieuwe map zet hij standaard een 1 achter de naam, héél irritant.

Als ik vervolgens de map wil hernoemen en die 1 weghaal zegt hij er bestaat al een map met deze naam.

Waarom doet hij dit en hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @Eerin . Wat is de naam van de map die je wilt aanmaken?


Dag Erwin,

de naam van de map die ik wil aanmaken is Elena


En die map bestaat nog niet? Moet haast wel. Mogelijk is die map verborgen ofzo.


@Eerin : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Vermoedelijk is er al zo'n map maar is die verstopt (zoals @Nick83  al suggereert) . 


Beste Erwin, profiel is aangevuld. 

Vermoedelijk is er al zo'n map maar die is verstopt…..

Waar kan ik mijn evt. verstopte map dan vinden?


@Eerin . In de webmail zit een uitleg functie (een vraagtekentje).

Ik plak hieronder even het hoofdstukje over verbergen van mappen. Laat je weten of je hier iets mee kan?

 

10.1.4. Mappen verbergen

In de Adresboek, Agenda of Taken apps, kan u bepaalde persoonlijke, gedeelde of publieke mappen verbergen. De volgende functies zijn beschikbaar:

  • verberg individuele mappen

  • toon verborgen mappen opnieuw

Elke verborgen map wordt in een verzamelmap getoond onderaan de mappenboom.

Het verbergen van een map gaat als volgt:

  1. Open in de Adresboek, Agenda of Taken app, selecteer de map die u wilt verbergen uit het mappenoverzicht.

  2. Klik op het Acties pictogramappsuite_user_icon_foldertree_actions.pngnaast de mapnaam. Klik op Verbergen.

    Opmerking: Als u een map selecteert die niet verwijderd kan worden, zal deze functie niet getoond worden.

Een verborgen map maakt u als volgt zichtbaar:

  1. In de Adresboek, Agenda of Taken app, kan u respectievelijk de items Verborgen adresboekenVerborgen agenda's of Verborgen taken selecteren. De verborgen mappen worden getoond.

  2. Klik op het Acties pictogramappsuite_user_icon_foldertree_actions.png naast de mapnaam. Klik op Tonen.

 

Zie ook:


@Eerin :

Waar wil jij die map aanmaken ? In het scherm met de lijst met emails ? Daar werkt het zo:

Je kan aan elke hoofdmap een submap aanmaken. Klik op het driehoekje dat bijv. naast “Mijn Mappen” staat. Daarmee kun je de submappen die aan “Mijn mappen” "hangen” laten zien en weer verbergen. Als daar al een map “Hallo” staat en je wil daar nog een 2e map "Hallo” maken dan noemt de webmail die map “Hallo 1".

Als je help nodig heb kun je ook de hulp in de webmail opvragen. Klik dan op het tandwiel (rechts boven) en dan op “help”.


@Eerin : Zie ook dit plaatje:

 

De driehoekjes komen tevoorschijn nadat je aan een map ten minste één submap hebt toegevoegd.


Ik wil de map in het scherm met de lijst met emails aanmaken, en hoe dat moet weet ik.

blijkbaar bestonden er ergens verborgen mappen met dezelfde naam waardoor er steeds een 1 verscheen achter de nieuwe map. Gisteren heb ik bij toeval door googelen gevonden waar ik die verborgen mappen kan vinden en al dan niet verwijderen, en dat was de oplossing.

Bedankt Willy22 voor je suggesties want je legt het heel duidelijk uit, daar heb ik iets aan!