Skip to main content

Sinds een week of zo krijg ik voortdurend meldingen in webmail "sessie verlopen”.

Niet om de vijf minuten, maar bijvoorbeeld tijdens het typen van een email om de paar seconden.

Automatisch afmelden staat op nooit. Het probleem doet zich voor in Chrome en Edge.

Dit is geen werken zo.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

 

@KoningKoos

Het was dus toch geen probleem in Chrome. :relaxed::thumbsup:

 

Nog even dit: Ik zou alleen AVG gebruiken en "Windows Security” compleet uitschakelen.


Nog even dit: Ik zou alleen AVG gebruiken en "Windows Security” compleet uitschakelen.

Daar zorgt Windows zelf voor, zoals KoningKoos hierboven ook al vaststelde.

KoningKoos schreef:
Ik zie nu dat de Windows Firewall al uitgeschakeld is "because you are using other providers".
Ook de Windows Virus & Threat protection zit op AVG.

De “Windows Security” pagina laat alleen nog de status zien van alle onderdelen.


@RBxx 

Ik neem aan dat Windows Security door AVG is uitgeschakeld ? Dat deed mijn huidige AV programma juist niet. Heb dat handmatig moeten uitzetten. Idem voor de Windows Firewall.


@Willy22 : Ik ben inderdaad heel tevreden over AVG. Had eerst de gratis versie die al heel goed uit de diverse testen komt, maar nu het hele pakket gekocht. Better safe than sorry.

 

Windows Security is wel actief, maar als je het opent zie je inderdaad “AVG is turned on” en de status van de onderdelen. Je kunt Windows Defender nog wel periodiek laten scannen, maar dat staat default uit en dat laat ik maar zo.

 

Webmail staat nu al ruim een uur open en geen enkel probleem meer. KoningKoos is ook weer een tevreden KPN klant. :wink:


@RBxx

Ik neem aan dat Windows Security door AVG is uitgeschakeld ? Dat deed mijn huidige AV programma juist niet. Heb dat handmatig moeten uitzetten. Idem voor de Windows Firewall.

Mijn ervaring is dat dit door Windows zelf gebeurt, als geconstateerd wordt dat er een ander security pakket geïnstalleerd is/wordt. Windows Defender, Windows Firewall doen dan een stapje terug.

Ik heb dat nog nooit zelf hoeven doen. Ik heb Norton 360.


:relaxed::thumbsup:


Wauw, wat gaaf dat het met hulp van @RBxx is opgelost. Super! Fijn dat je het hier hebt gemeld, @KoningKoos. Nu hebben ook andere klanten die hier tegenaan lopen wat aan je bericht :) 


Yep, mooie case, @Nadia . End good, all good,

Fijn weekend allemaal.

 


Sinds een week of zo krijg ik voortdurend meldingen in webmail "sessie verlopen”.

Niet om de vijf minuten, maar bijvoorbeeld tijdens het typen van een email om de paar seconden.

Automatisch afmelden staat op nooit. Het probleem doet zich voor in Chrome en Edge.

Dit is geen werken zo.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

 

Ik heb het zelfde probleem. Via instellingen lukt het mij niet om dit irritante probleem op te lossen. Geen werkbare situatie. 

 


Hallo @Jack.Kingma 
Maak jij ook gebruik van AVG security met de optie AntiTrack? Kijk dan eens of jij het probleem dan net als KoningKoos kan oplossen door Webmail aan de lijst “allowed websites” toe te voegen.

Als je een ander security pakket gebruikt met AntiTrack zoek dan naar deze optie die waarschijnlijk te agressief cookies en browsergegevens opruimt, waardoor Webmail in de problemen komt.


Hallo @Jack.Kingma heb je het probleem al kunnen oplossen met deze aanwijzingen?
Als jij ook AVG AntiTrack gebruikt moet je dat zeker proberen.
In een ander topic heeft iemand vandaag dat probleem daarmee ook opgelost.