Skip to main content
News

KPN Webmail vernieuwing 2019

• 9 september 2019
  • 679 reacties
  • 63371 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
dewi36 schreef:

Het gaat om het nieuwe webmail. Ik zie nu dat contactgroepen tussen de andere contacten staan als distributielijst.

hoe kan ik deze lijsten in een aprte groep zetten.

Ik heb jouw reactie verplaatst naar dit topic. In het eerste bericht lees je hoe je een distributielijst kan aanmaken. Als je verder nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 november 2019

Kan het even niet vinden, maar ik hoop echt dat de nieuwe webmail van mijn e-mailadres afblijft. ik wil voor altijd   @planet.nl blijven gebruiken. dus bij de verandering naar de nieuwe webmail NIET ineens alleen nog maar   @kpnmail.nl  of iets dergelijks. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 24 november 2019

Hallo @Melchiorvv, ook jij wordt omgezet naar de nieuwe webmail, daar valt niet aan te ontkomen :wink:

Maar er verandert niets aan de e-mailadressen. planet, hetnet, kpnmail etc. blijft allemaal bestaan.

Mijn hetnet mailboxen en adressen zijn allemaal meegegaan. Jouw “planet” blijft ook bestaan.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 november 2019

De nieuwe webmail is nu bij mij ingesteld. Alles werkt normaal behalve dat alle mails die in Postvak IN binnen komen wel naar mijn tablet en smartphone gaan maar niet naar mijn laptop met Windows 10 Mail. De Spam in de webmail map Spam gaat wel naar Windows 10 Mail, maar de mails van Postvak IN niet.

Ik heb mijn account in Windows 10 Mail al opnieuw ingesteld maar niets helpt. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn e-mails ook op mijn laptop te kunnen ontvangen.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 25 november 2019
Bergjes schreef:

De nieuwe webmail is nu bij mij ingesteld. Alles werkt normaal behalve dat alle mails die in Postvak IN binnen komen wel naar mijn tablet en smartphone gaan maar niet naar mijn laptop met Windows 10 Mail. De Spam in de webmail map Spam gaat wel naar Windows 10 Mail, maar de mails van Postvak IN niet.

Ik heb mijn account in Windows 10 Mail al opnieuw ingesteld maar niets helpt. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn e-mails ook op mijn laptop te kunnen ontvangen.

Hoe heb je het mailaccount ingesteld in de Windows 10 mail? Indien dat via IMAP is, moeten de e-mail ook daar gewoon binnenkomen. Ik neem aan dat je geen foutmelding krijgt of iets dergelijks?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 25 november 2019

Staat de mail wel in postvak in van de webmail?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 november 2019

Hoe kan ik de spambox leegmaken? In de oude webmail kon ik bij de map spam op een prullenbakje klikken en was de spam definitief verwijderd. Nu moet ik eerst berichten selecteren. Als ik dan op prullenbak klik komt alle spam in de prullenbak ipv dat het, zoals eerst, definitief verwijderd is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 25 november 2019
MariekeHG schreef:

Hoe kan ik de spambox leegmaken? In de oude webmail kon ik bij de map spam op een prullenbakje klikken en was de spam definitief verwijderd. Nu moet ik eerst berichten selecteren. Als ik dan op prullenbak klik komt alle spam in de prullenbak ipv dat het, zoals eerst, definitief verwijderd is.

Hi @MariekeHG. Als je rechtsklikt op de spammap kan je kiezen voor “alle berichten verwijderen”. Dan gaan ze naar de prullenbak. De prullenbak kan je op dezelfde manier legen. De prullenbak wordt overigens niet automatisch geleegd, maar de spamfolder wel na 30 dagen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 november 2019
Paul_ schreef:
Bergjes schreef:

Hoe heb je het mailaccount ingesteld in de Windows 10 mail? Indien dat via IMAP is, moeten de e-mail ook daar gewoon binnenkomen. Ik neem aan dat je geen foutmelding krijgt of iets dergelijks?

Bedankt voor je reactie. Ik heb Windows 10 mail ingesteld via IMAP. Ik krijg geen foutmelding. De Postvak IN map in de webmail daar staan gewoon alle inkomende e-mails. Ze gaan alleen niet door naar mijn laptop. De inkomende mails gaan wel naar mijn tablet en smartphone. In de oude webmail had ik geen problemen. Alle e-mails kwamen gewoon binnen op mijn laptop. Nu staan de oude e-mails die ik al had staan op mijn laptop in Postvak IN voor de vernieuwing van de webmail ook niet meer op mijn laptop maar alleen nog in de nieuwe webmail.

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties
  • 25 november 2019

Er is niets veranderd aan de nieuwe omgeving voor wat betreft het synchroniseren van e-mail @Bergjes Als het wel op je ander apparaten binnenkomt, zou ik het zoeken in je laptop. Welk mailprogramma gebruik je? Zou je deze pagina met instellingen eens willen doornemen? 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 november 2019
Bart_ schreef:

Er is niets veranderd aan de nieuwe omgeving voor wat betreft het synchroniseren van e-mail @Bergjes Als het wel op je ander apparaten binnenkomt, zou ik het zoeken in je laptop. Welk mailprogramma gebruik je? Zou je deze pagina met instellingen eens willen doornemen? 

Bedankt voor je reactie. De instellingen heb ik al doorgenomen. Daar is niets aan veranderd. Ik heb voor alle zekerheid mijn account opnieuw ingesteld op Windows 10 Mail. Het rare is dat de e-mails uit de Spam map van de webmail wel naar mijn laptop komen. Het is alleen de Postvak IN map van de webmail die de e-mails niet naar mijn laptop stuurt. Ik heb op mijn laptop de nieuwste updates en alle instellingen heb ik gecontroleerd. Het is mij een raadsel.

• 0 reacties
  • 25 november 2019

Hallo @Bergjes , de e-mail in de IN-map op de webmail heb je via de webmail waarschijnlijk al geopend c.q. gelezen en de mail in de spammap (uiteraard niet).

Alleen nieuwe mail wordt dan opgehaald en niet de reeds geopende mail.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 november 2019
Jan-D schreef:

Hallo @Bergjes , de e-mail in de IN-map op de webmail heb je via de webmail waarschijnlijk al geopend c.q. gelezen en de mail in de spammap (uiteraard niet).

Alleen nieuwe mail wordt dan opgehaald en niet de reeds geopende mail.

Bedankt voor je reactie. Maar dat klopt niet wat je nu zegt. Ook geopende en gelezen mail in de webmail wordt normaal gesproken opgehaald. Niet alleen nieuwe mail. En ik had de mails in de webmail nog niet geopend of gelezen dus hadden ze zeker opgehaald moeten worden.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 november 2019

Hoe kan ik bijlagen printen? Afdrukken als Pdf lukt niet op mijn Ipadair?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 november 2019

Wanneer (datum) kan ik de vernieuwde KPN webmail verwachten ??

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 25 november 2019
Ficky schreef:

Wanneer (datum) kan ik de vernieuwde KPN webmail verwachten ??

Tussen nu en ws. het eind van het jaar. KPN is medio oktober begonnen met de migratie en trekt daar een paar maanden voor uit. Lees hier meer: Wijzigingen in de nieuwe webmail

wjb
Superuser
  • 74525 reacties
  • 25 november 2019
Malamo schreef:

Hoe kan ik bijlagen printen? Afdrukken als Pdf lukt niet op mijn Ipadair?

Je kan de bijlage toch wel downloaden en dan afdrukken?

Casey
Wijsgeer
  • 704 reacties
  • 25 november 2019

Het jaar is toch nog niet voorbij? Of heb ik wat gemist? 😉

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 november 2019

Als ik op downloaden druk gebeurd er bij mij helemaal niets?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 26 november 2019
Malamo schreef:

Als ik op downloaden druk gebeurd er bij mij helemaal niets?

Dan downloadt ‘ie het wel als het goed is. Ik heb het even op m'n iPhone geprobeerd en zal hetzelfde werken lijkt me. Zodra je de PDF downloadt, zie je rechtsboven in beeld een pijltje naar beneden. Als je daarop tikt zie je 'm staan. Tenminste, zo werkt het bij mij...

Han Berghs
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 26 november 2019

Op een beetje ingewikkelde manier via opties zijn mijn distributielijsten weer zichtbaar, behalve ‘Netwerk Han 7’

Jammer is ook dat als ik bij het mailen een bijlage voeg, ik niet kan controleren of ik het juiste bestand of de juiste foto heb geselecteerd voordat ik de mail verzend. Dat kon in de oude versie wel. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 november 2019

Dank je wel Erik, ik heb inderdaad niet de laatste versie ( MacOS High Sierra.), ik dacht altijd dat mijn mac automatische updates deed. Het lukt mij helaas niet om de nieuwste versie te downloaden, dus het wordt of voortaan op een andere computer de mail lezen of een andere provider. Bedankt voor je reactie! 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 26 november 2019

@BellyB : Erg vervelend dat je deze ervaring hebt. Zoals je kunt zien heb ik je vraag naar het centrale topic verplaatst. Ik ben bang dat je contactenlijst is aangevuld met alle e-mail adressen waar je ooit mee gemaild hebt. Maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Ik vrees dat je hier zelf een opschoonactie tegenaan moet gooien. Excuus voor het ongemak. Gelukkig heeft de nieuwe webmail ook een hoop positiefs in petto. 

wjb
Superuser
  • 74525 reacties
  • 26 november 2019
Marieke1965 schreef:

...ik heb inderdaad niet de laatste versie ( MacOS High Sierra.), ik dacht altijd dat mijn mac automatische updates deed.

Welke Mac heb je dan?

Staat die in het lijstje van compatible Mac's?

Zo ja, dan moet je MacOS gewoon kunnen updaten.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 november 2019
Paul_ schreef:
Bergjes schreef:

Ik zag dat ik 2 Postvak IN mappen had in de nieuwe webmail. De Postvak IN map waar de mails binnen kwamen liet ze niet doorgaan naar mijn Windows 10 Mail. Verplaatste ik een mail naar de Postvak IN map waar geen e-mails binnen kwamen dan stuurde die map de mail wel door naar mijn Windows10 Mail. Nu heb ik de 2 mappen samengevoegd en worden de e-mails wel doorgestuurd naar Windows 10 Mail. Het probleem is voor mij opgelost.