Skip to main content
News

KPN Webmail vernieuwing 2019

• 9 september 2019
  • 679 reacties
  • 63371 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 14 december 2019
Bert29 schreef:

Klopt. lijkt erop dat vrijwel alle nieuwe mail in nieuwsbrieven komt ipv algemeen. Hoe kan ik instellen dat het in algemeen komt?

De makkelijkste manier is (als je toch liever geen aparte tabbladen wil gebruiken), is om rechts in beeld op “Weergave” te klikken, en dan klikken op “Categorieën gebruiken”. Zo zet je het uit, en krijg je gewoon alles bij Postvak in. Je kan het altijd weer terug aanpassen natuurlijk.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 december 2019

Duidelijk. issue gesloten

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2019

Heb al jarenlang een KPN account (POP) aangemaakt in Microsoft Outlook en deze zodanig ingesteld dat bij het ontvangen van KPN berichten een kopie op de server blijft staan.

In de “oude" KPN webmail configuratie werden de berichten na het ontvangen in Outlook op de server als gelezen gemarkeerd.

In de nieuwe configuratie blijven de berichten helaas gemarkeerd als ongelezen.

Ik wil graag dat de berichten na ontvangen in Outlook op de server als gelezen worden gemarkeerd.

Vraag: hoe kan ik dit instellen ?

Met vriendelijke groet

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 17 december 2019

Hoi @Pierot . Dat is merkwaardig. 

Je kunt overwegen om het account (tijdelijk) te verwijderen en opnieuw te configureren. Misschien dat het POP protocol en de server elkaar momenteel niet goed begrijpen. Is er een reden waarom je gebruik maakt van POP? Anders is overstappen op IMAP wellicht een oplossing. 

PeterG
Superuser
  • 61066 reacties
  • 17 december 2019

Onderstaande is mij ook opgevallen.

Heb al jarenlang een KPN account (POP) aangemaakt in Microsoft Outlook en deze zodanig ingesteld dat bij het ontvangen van KPN berichten een kopie op de server blijft staan.

In de “oude" KPN webmail configuratie werden de berichten na het ontvangen in Outlook op de server als gelezen gemarkeerd.

In de nieuwe configuratie blijven de berichten helaas gemarkeerd als ongelezen.

Ik gebruik POP in Gmail. Gmail kent geen IMAP. Vind het daar tenminste niet.

Gelukkig is mijn kpn adres alleen voor forum en facturen.

wjb
Superuser
  • 74525 reacties
  • 17 december 2019
PeterG schreef:

Gmail kent geen IMAP. Vind het daar tenminste niet.

Bron.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 17 december 2019

Inderdaad, gezocht via Google met “gmail imap” eerste antwoord :wink:

PeterG
Superuser
  • 61066 reacties
  • 17 december 2019

Klopt. Je kunt Gmail met IMAP instellen in bv. Thunderbird.

Maar je kunt in Gmail zélf alleen POP gebruiken voor andere e-mail-accounts.

Ach, het is geen ramp dat ze in KPN Webmail ongelezen blijven staan.

Goedemiddag, ik merk dat niet alle mailberichten binnenkomen in mijn inbox. Ik zie in mijn mailbox op mijn mobiel dat er berichten zijn binnengekomen, echter in de webmail (op de laptop) staan ze niet. Op deze manier mis ik dus mailberichten. 

Hoe kan dit? En hoe kan ik het verhelpen? Alvast bedankt!

Groet Riane 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 18 december 2019

Hallo @Riane van Vliet, is het je niet opgevallen dat Postvak IN opgedeeld is in Categorieën?

De mailtjes staan allemaal in de inbox, maar worden getoond per categorie.

Je kan dit ook uitzetten, dan zie je alles weer bij elkaar. Klik op de knop Weergave aan de rechterzijde en haal het vinkje weg bij Categorieën gebruiken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Beste @Riane van Vliet, welkom! Ben je geholpen met de reactie van Ruud? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 december 2019

Sinds de nieuwe webmail kan ik bepaalde mail niet ontvangen. Deze adressen zijn niet geblokkeerd.

BV als ik een mail naar mijn eigen mail  adres stuur of als ik bij bol.com bv mijn wachtwoord ben vergeten dan krijg ik geen mail binnen voor deze te resetten.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 december 2019

Ook ik kan niet inloggen op mijn laptop, met W10, bij webmail, zowel niet met Windows Edge als met Google.

Gebruikersnaam (email adres) en wachtwoord zijn correct nl. identiek aan inloggen in mijn KPN en dat lukt wel en ook het inloggen om hier mijn vraag te stellen gaat goed.

Als ik deze invul bij webmail en op inloggen klik dan gebeurt er helemaal niets, dus ook geen melding dat er iets onjuist zou zijn. Gebeld met de hulplijn van de KPN en daar vroegen ze welk virusscanner ik gebruikte. Mijn antwoord Kaspersky was gelijk bingo, want dat was de boosdoener. Kaspersky was bezig met een update om de fout te herstellen. Nu na 3 weken wachten en wel updates gehad maar niet de verlossende, dus nog steeds geen webmail. Komt een medewerker van de KPN dit bekend voor? Gaarne een reactie.

Admin: samengevoegd met verzameltopic.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 20 december 2019

Hallo @skippy-gert, er is een probleem bekend met Chrome in combinatie met Kaspersky. Het volgende punt staat vernoemd in dit centrale Nieuwe webmail topic 

• Ik kan niet inloggen op de webmail, er gebeurt niets als ik op de inlogknop druk.
    We zien dit soms gebeuren bij mensen die Chrome gebruiken en ook de Kaspersky beveiligingsextensie geïnstalleerd hebben daarin. Het is in dat geval nodig dat deze extensie ook daadwerkelijk actief is. Dit controleer je via het menu. Kies voor Meer hulpprogramma’s en dan Extensies. Zorg dat het schuifje bij Kaspersky op actief staat.

Of dit ook geldt voor Microsoft Edge en Kaspersky weet ik niet. Ik heb zelf geen Kaspersky, maar zou anders daar ook even kijken via “Instellingen en meer” (. . .) → “Extensies”

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 december 2019

Bedankt voor je antwoord.

Helaas staat Kaspersky niet bij de extensies.

Er staan 5 "visite kaartjes"  maar Kaspersky staat daar niet bij.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 december 2019

Hallo vanmorgen email geopend, nieuwe versie. Blijken meerdere belangrijke supmappen verdwenen.

Hoe kan dit gebeuren en hoe krijg ik mijn mails terug die ik had opgeslagen??

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic.

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 12980 reacties
  • 21 december 2019

@Geradts, komen deze mailtjes ook niet aan in je spam-mailbox? En gebruik je nog een ander e-mailprogramma, of alleen de webmail omgeving?

@skippy-gert, heb je de problemen ook als je het test met een andere internetbrowser? Ik las al iets over Google (Chrome?). Heb je nog andere opties? En op een ander apparaat ook al geprobeerd?

@Carinqua, ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic. In het startbericht staan enkele wijzigingen in de nieuwe webmail, kan je kijken of jouw probleem (en hopelijk ook oplossing) hier tussen staat?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 december 2019

Mijn probleem staat er niet tussen en heb hier wel wat stress over aangezien bepaalde mappen e-mails bevatten die echt belangrijk zijn. Kan toch niet zo zijn dat die zomaar weg zijn??

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 december 2019

Excuses had wat verder moeten kijken stond wel bij beantwoorde vragen  Is opgelost.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 21 december 2019

Hallo @Carinqua heb je dit al geprobeerd? Staat in het startbericht van dit topic.

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?

OK, al gevonden zie ik :grinning:

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 december 2019
RBxx schreef:

Hallo @Carinqua heb je dit al geprobeerd? Staat in het startbericht van dit topic.

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?

OK, al gevonden zie ik :grinning:

Jazeker maar bedankt voor je berichtje top 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 december 2019

Als ik de webmail open om in te loggen dan heb ik nog altijd de melding in een blauw kader met de tekst "Let op! We zijn bezig met een nieuwe webmail." En deze melding heb ik al weken, is dat wel correct?

Op mijn Samsung mobiel heb ik geen enkel probleem en kan ik wel inloggen bij webmail.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 21 december 2019

Dat klopt @skippy-gert , KPN is al sinds medio oktober bezig met de uitrol naar alle gebruikers. De nieuwe webmail is “klaar”, maar het duurt maanden voordat iedereen is overgezet.

• Topper
  • 17 reacties
  • 21 december 2019
  1. Als ik een e-mail wil doorsturen als bijlage, dan kan dat in de webmail nieuwe stijl niet meer. of zie ik iets over het hoofd?
  2. E-mails, die geen spam zijn maar toch in de spambox terecht kwamen stuurde ik altijd als bijlage naar de bekende mailadressen van de KPN en eventuele vals-emailadressen van de onterecht gebruikte instanties. Is dat nog steeds nodig gezien de opmerkingen hierboven bij de knoppen "spam” en "geen spam”?
  3.  Overigens blijft het spamfilter grote fouten maken en terechte mail als spam behandelen en andersom, soms wel, soms niet. je kunt er geen peil op trekken.  Ik moet steeds mails uit de spambox vissen die geen spam zijn en van betrouwbare afzenders komen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17560 reacties
  • 21 december 2019

Hallo @Erik Korthof 

1. Via Instellingen → E-mail → Nieuw bericht kan je dat “standaard” instellen, Inline of Bijlage. Helaas kan je dat (nog) niet per bericht instellen.
  2. Spam of Niet-Spam hoeft niet meer via mail gemeld te worden. Het verplaatsen mailtjes van Inbox naar Spambox of omgekeerd zorgt daar automatisch op de achtergrond voor.
  3. Spamfilter loopt altijd “achter de feiten aan”. Het blijft een kat-en-muis spel.