Skip to main content

Ik heb het volgende probleem.

Zojuist heb ik Outlook 365 op mijn computer geïnstalleerd. Vervolgens heb ik mijn mail van mijn oude iMac overgezet op deze computer in door mij zelf aangemaakte mappen meestal genaamd “Mail “ gevolgd door een jaartal. Aangezien Outlook 365 werkt met IMAP worden deze mappen gesynchroniseerd met de webmail van KPN. So far so good. Echter nu zijn er 4 mappen (waarvan de naam in de webmail cursief wordt weergegeven) welke ik niet meer kan verwijderen/verplaatsen. De namen zijn “Archief” (is een hoofdmap), “Archief windows pc (voor 2012)” (is een hoofdmap), “Mail 2011” en “Mail 2008”. Als je de instellingen van mappen in de webmail wil veranderen dan is dit niet mogelijk, net als de standaard mappen, zoals bijvoorbeeld “Send” zijn deze mappen grijs weergegeven. Met allen andere mappen die ik heb aangemaakt is niets aan de hand. 

Ook in Outlook 365 kan ik de volgorde niet veranderen; na het afsluiten en opstarten staat de oude volgorde er weer. 

Wie weet de oplossing?

Hi Hendrik, welkom op het forum. 

Ik moet eerlijk bekennen dat dit mij niet veel zegt. Mag ik je vragen om hier 2 screenshots te plaatsen van wat je ziet in webmail en in Outlook? Uiteraard mag je de gevoelige gegevens blurren. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het e-mailadres erbij vermelden. Dan kan ik overleggen met de mensen van e-mail hier. 

Ik hoor graag van je. 


Hoi Alex,

Hierbij, zoals gevraagd, de 2 screenshots.

Screenshot 1 laat het scherm ‘Abonneren op IMAP mappen’ zien van KPN webmail. Hierin zie je dat een aantal mappen gearceerd zijn weergegeven (op dezelfde manier als bijvoorbeeld de map ‘Spam’). Van deze mappen zijn de instellingen niet te wijzigen. 

Screenshot 2 laat de mappenindeling zien in Outlook 365. De volgorde van de mappenindeling is niet aan te passen. Nadat ik de volgorde heb aangepast en Outlook sluit en weer opstart, staat de volgorde weer op de oude manier (zoals getoond in deze screenshot).

Ter info: mijn oorspronkelijk probleem was dat ik de mappen volgorde in Outlook niet kon aanpassen. Dit vind ik vervelend, aangezien ik de volgorde zoals die nu is, niet logisch vind. Bij het oplossen van dit probleem, viel mij op dat KPN webmail een paar door mij zelf aangemaakte mappen als systeemmappen lijkt te zien. Ik weet niet of de 2 problemen iets met elkaar te maken hebben.

Volgens mij zijn al mijn gegevens ingevuld in mijn profiel.

 

Hartelijke groet, Hendrik


Zou ik je telefonisch mogen benaderen? Zo ja, zou je je profiel willen aanvullen met je gegevens?


Prima, geen probleem.