Skip to main content

Mijn e-mail account is verhuist naar een andere server. Het is gelukt om de accounts opnieuw te installeren op McBook en iPhone. Als de WIFI niet aanstaat kan ik mail verzenden en ontvangen. Zodra ik de verbinding leg met mij thuis WIFI lukt dat niet meer en krijg ik foutmeldingen. 
Als ik echter werk op de WIFI van onze buren (ook KPN) is er niets aan de hand. 

Waar kan dit aan liggen? Iets mis in mijn modem?

Welke foutmeldingen krijg je?


“Mail kan geen verbinding maken et de server “server133.yourhosting.nl” via SSL en de standaardpoorten. Controleer op de server SLL ondersteunt en of de account instellingen juist zijn.”

Uiteraard is dit inmiddels meerdere keren gecontroleerd. Alles staat goed. Dat blijkt ook op het moment dat ik de WIFI uitzet en verbinding heb via 4G. Dan werkt het goed.

En, ook via de (KNP) Wifi van de buren geen problemen.


Kan je server133.yourhosting.nl wel pingen en of bereiken in je browser? Ik krijg hier een Plesk pagina.


Hoi Ariën, ik heb geen idee wat je bedoelt...


Kan je https://server133.yourhosting.nl in je browser bereiken door dit als URL in te vullen? En wat zie je dan?


nee, dat lukt mij niet. Krijg ook een Plesk pagina.


Dus het lukt wel. 😉

Ik raad aan om je modem eens te resetten. Als dat het probleem niet verhelpt vrees ik dat je IP-adres bij Yourhosting op een zwarte lijst staat. Mogelijk omdat je een keer met een foute inlog herhaaldelijk probeerde in te loggen.


Ik heb het modem meerdere keren gereset.

YourHosting heeft gisteren nog (weer) gecontroleerd of mijn IP adres geblokkeerd is. Dat was niet het geval. Wat ik zelf wel raar vind, is dat als ik op de website “wat is mijn IP-adres” kijk, het adres zie staan met daarachter: Volgens onze locatie gegevens wordt dit IP-adres gebruikt vanuit Amsterdam.

En dat terwijl ik in Hengelo woon en werk.


Daar is niks geks aan. Het IP is niet locatie gebonden. Heb je wel eventuele andere mailboxen van andere providers? En zo ja, werken die wel?


O, dank je wel, ik dacht, wat gek ;-)

Ja, ik heb 2 andere mailboxen (gmail en mijn werkgever) op zowel de Mac als de iPhoon en daarmee heb ik een problemen.


Dan ligt het probleem toch echt bij Yourhosting, vrees ik. Het kan zijn dat ze misschien iets aan hun instellingen aangepast hebben. Dus kijk eens op hun site.


Dankjewel voor het meedenken Ariën!

De verhuizing heeft vorige week dinsdag plaatsgevonden. Van dat moment heb ik (echt waar) meer dan 6 uur telefonisch contact gehad met Yourhosting in de afgelopen dagen. Uiteindelijk is het dus helder geworden dat alles goed gaat als de WIFi maar uit staat.

Voor mij is dat niet werkbaar. YH verwijst naar KPN en KPN naar YH. Radeloos word ik ervan. 
Morgen dan toch nog maar weer een keer bellen met YH.

(Maar als de instellingen zijn aangepast door YH, dan zou ik toch ook zonder wifi en met wifi van de buren problemen moeten ondervinden?)

 


Overigens heb ik helaas niet de indruk gekregen dat KPN echt goed luistert naar het probleem en meedenkt.
De eerste medewerker die mij te woord stond heeft mij ronduit onbeschoft behandeld. Misschien leest iemand van KPN dit en kan er alsnog een serieuze poging gedaan worden om dit op te lossen.


U heeft een paar keer ingelogd bij Yourhosting met een verkeerd wachtwoord. Dan word uw ip geblokkeerd, door Yourhosting dus. Ik heb dat ook al verschillende malen mee gemaakt in het verleden. Wacht het maar een paar dagen af. Dan word de blokkade weer ongedaan gemaakt.


Dankjewel voor het meedenken Nick. Dat is echter het probleem niet. Al meerdere keren gecontroleerd. 
en wat ik al schreef, zonder de WiFi geen problemen. 


Laat Yourhosting eens in hun log en blacklist kijken. Het probleem lijkt echt bij hun te zitten.

Als het probleem bij KPN lag, had je ook niet je zakelijke en andere mails binnen kunnen halen.


Dankjewel voor het meedenken Nick. Dat is echter het probleem niet. Al meerdere keren gecontroleerd. 
en wat ik al schreef, zonder de WiFi geen problemen. 

Ja, dat klopt ook. Als u verbinding maakt met 4G of het WiFi van de buren, dan heeft u een ander ip. Die ip adressen zijn niet geblokkeerd. Alleen het ip van uw vaste thuis aansluiting is geblokkeerd. 


Nick, zou dan zowel mijn IP adres van de Mac als van de iPhone geblokkeerd zijn? En waarom kan ik dan wel andere mailaccounts gewoon gebruiken op beide apparaten? Met en zonder WiFi. 


Nick, zou dan zowel mijn IP adres van de Mac als van de iPhone geblokkeerd zijn? En waarom kan ik dan wel andere mailaccounts gewoon gebruiken op beide apparaten? Met en zonder WiFi. 

Ja. Inderdaad. Uw Mac en iPhone hebben hetzelfde ip adres op internet als ze verbonden zijn met uw thuis WiFi. En andere mail accounts zijn uiteraard niet geblokkeerd. De blokkade zit bij Yourhosting.


Dankjewel Nick! Ik ga ze morgen weer bellen. 
 


@AnnaWo

Je moet eerst het IP adres van beide verbindingen (o.a. WIFI) te voorschijn halen en opschrijven. Een goede website daarvoor is bijv. https://www.whatsmyip.org/

Dan kan YH ook sneller uitzoeken of iets geblokkeerd is en zo ja welk IP adres.


Dank voor deze tip Willy! Ga ik doen. 


En ben je inmiddels wat wijzer bij YH @AnnaWo ?


Hoi Ariën, ja, het is opgelost 😊

YH heeft meerdere keren gecheckt of mijn IP adres op de blacklist stond. Via o.a.  ‘watismijnIP’ kwamen we steeds op hetzelfde IP adres uit dat niet geblokkeerd bleek te zijn. Dus lag het aan de WiFi van KPN, vond men. En vice versa. 
Gisteren heeft een KPN professional die ik privé ken alles nog eens doorgelopen. Hij kwam erachter dat Apple een beveiliging op mijn Mac heeft ingesteld die het huis IP adres automatisch ‘verandert’ waardoor het lijkt dat er een ander IP adres is gekoppeld… Is een ‘bescherming’ voor de gebruiker.  Het werkelijke IP adres is dus anders.. en bleek geblokkeerd. 
vanochtend gedeblokkeerd en problemen opgelost. 
 


@AnnaWo 

Dit is GEEN beste beurt van Apple !!!!!!!!!