Skip to main content

Mijn e-mail account is verhuist naar een andere server. Het is gelukt om de accounts opnieuw te installeren op McBook en iPhone. Als de WIFI niet aanstaat kan ik mail verzenden en ontvangen. Zodra ik de verbinding leg met mij thuis WIFI lukt dat niet meer en krijg ik foutmeldingen. 
Als ik echter werk op de WIFI van onze buren (ook KPN) is er niets aan de hand. 

Waar kan dit aan liggen? Iets mis in mijn modem?

Willy22, inderdaad! In mijn zoektocht naar de oplossing heb ik ook gesproken met iemand van AppleSupport omdat er al door iemand gedacht werd  aan een blokkade op de Mac.
Hij verwees mij al snel weer door en is dus niet op het idee gekomen van deze ‘beveiliging’ die zij zelf installeren. En overigens wel is uit te zetten door ‘het vinkje’ bij de WiFi instellingen weg te halen. 


Wat is dat dan voor beveiliging? Kunt u een achermafdruk plaatsen van dat vinkje? De omschrijving die daar bij staat?


Ik geloof dat het dit is.


Ik heb even wat gegoogled. Dat is een soort vpn dienst van Apple als ik het goed begrijp.


@AnnaWo ik zag jouw oplossing over de KPN professional en nieuwe IP adrs op iMac.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Waar of welke wifi ik ook gebruik, hij doet het niet. Zowel op iMac, iPhone niet als op MacBook. Zodra ik ze verbind met hotspot 4G komt alles binnen. 

Maar hoe hebben jullie dit proces opgelost, want word er serieus gek van. Constant mijn iMac verbinden met 4g om mails te checken en te versturen. 


@BartHon Ik begrijp je radeloosheid! 
Misschien kun je het op dezelfde manier oplossen dan dat het bij mij is opgelost.

Lees mijn voorgaande reactie aan Arien  “…..Apple een beveiliging op mijn Mac heeft ingesteld die het huis IP adres automatisch ‘verandert’ waardoor het lijkt dat er een ander IP adres is gekoppeld… Is een ‘bescherming’ voor de gebruiker.  Het werkelijke IP adres is dus anders.. en bleek geblokkeerd. Vanochtend gedeblokkeerd en problemen opgelost.”

En kijk in je Mac instellingen. Zie ook voorgaande schermafbeelding.

In het slechtste geval kun je Apple Support bellen. Daar heb ik op zich wel goede ervaringen mee. Misschien kunnen zij je helpen om de instellingen te checken (zelf. 0800 0201581)

Succes!!