Skip to main content

Waar vind ik een gebruiksaanwijzing voor het instellen van KPNmail op een NOKIA XR 20. Dit toestel staat niet in de lijst van de KPN website lijst

Hallo @Martin Duijm 

 

Je kan dan een vergelijkbaar toestel kiezen, bijv. de Nokia X30 met Android 12, meestal zijn de instellingen voor mail hetzelfde: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/nokia/x30-5g-esim-ta-1450


Ja dank je, die had ik al uitgeprobeerd, maar ik wilde mijn kpnmail account in Outlook toevoegen, nadat ik mijn wachtwoord in de kpn webmail had gewijzigd. Maar sindsdien lukt het niet meer.  

 


Voor de outlook app heb je niets aan de toestelhulp, die wordt niet genoemd.

Kan je na de wachtwoordwijziging nog wel inloggen op webmail met je e-mailadres en het nieuwe wachtwoord?

Normaal zou outlook dan om het nieuwe wachtwoord moeten vragen of gebeurd dat ook en gaat het daarna fout?
Krijg je nog een foutmelding te zien en zo ja, welke?

 

Als je jouw mailaccount als IMAP account hebt ingesteld in outlook op je mobiel dan kan je het account verwijderen en daarna weer opnieuw instellen, misschien lukt het dan wel.
Het enige wat je moet invullen is je e-mailadres, wachtwoord en daarna kiezen of je IMAP of POP wilt gebruiken.
 

 


Dag GeSp,

Dank voor je uitgebreide advies. Maar lukt me nog niet. Ik heb Outlook verwijderd. Telefoon opnieuw opgestart. Outlook weer toegevoegd en KPNmail geinstalleerd. Ik koos voor IMAP installatie. Dan krijg ik een heel menu met instellingen die ik met invullen, net als op mijn desktop. Alleen zijn er nog meer vragen. Mijn emailadres stond echter al voorgedrukt. Dus slaat mijn telefoon het toch nog ergens op? Vervolgens moet ik weergavenaam, beschrijving, naam imap-server en poort, imap-gebruikersnaam en imap-wachtwoord. Dezelfde vragen ook voor de smtp-server. Ik heb de gegevens gebruikt die ik ook voor mijn desktop hebt ingevuld. Ik zou anders niet weten wat ik moet invullen. Daar was ik dus naar op zoek. Heb ik wel de juiste poortnummers ingevuld? Vervolgens klik ik op bevestigenen krijg dan een melding dat ik mijn emailadres en/of wachtwoord moet checken. Kortom ... zucht ... 

Het lukte me eerder wel op deze telefoon. Maar sinds de KPN wachtwoord wijziging niet meer. Op de KPN webmail werkt alles naar behoren.  Ik hoop dat je nog een ideetje hebt, anders moet ik verder zoeken,

Vriendelijke groet,  Martin Duijm


Hallo Martin,

 

Normaal vraagt outlook niet om al die gegevens, misschien dat het bij bepaalde KPN domeinen niet goed gaat.
Welke maildomein van KPN gebruik je, dat is het gedeelte achter de @?

 

Op deze pagina kan je de juiste instellingen vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Klant van XS4ALL? Check hieronder je IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.xs4all.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: XS4ALL e-mailadres invullen
Wachtwoord: XS4ALL wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.xs4all.nl TLS (of SSL/poort 465 voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: XS4ALL e-mailadres invullen
Wachtwoord: XS4ALL wachtwoord invullen


Dag GeSp

Mijn KPN domein naam is martinduijm@kpnmail.nl. Ik ben bang dat je adviezen mij niet gaan helpen. Op de een of andere manier onthoudt mijn telefoon de oude gegevens? Maar zelfs het invoeren van het oude KPN wachtwoord werkt niet (meer).  Ook alle poort gegevens heb ik juist ingevoerd. Ik gebruik de nieuwe gratis Outlookversie voor Android. Dat heeft tot nu toe goed gefunctioneerd. Maar zelfs als ik het verwijder, telefoon opnieuw opstart en Outlook weer installeer heeft hij mijn emailadres al paraat, zonder dat ik hetzelf invoer. Vreemd.  

Mocht je nog een idee hebben, dan hoor ik het graag. Maar ik laat het voor vandaag hier even bij. Soms heeft het even tijd nodig om een nieuwe mogelijkheid te onderzoek. Het is geen ramp. Ik kan ook de KPNwebmail op mijn telefoon bekijken. Maar het is vooral irritant.  Dank voor je betrokkenheid. 

Martin Duijm


Dat is inderdaad knap irritant Martin. Vreemd heb je in de instellingen van de telefoon niet een aparte optie voor het verwijderen van de gegevens van de applicatie? Je zou ook een ander e-mailprogramma kunnen testen?