Skip to main content

Wanneer ik volgens de omschrijving van kpn mail op mijn nieuwe samsung wil instellen krijg ik steeds de melden er niet verbonden kan worden met de server en dat de SMTP instellingen niet geverifieerd kunnen worden. 

Ik vul in bij gebruikersnaam:

mijn kpn hoofdmail

wachtwoord

SMTP server: imap.kpnmail.nl

Krijg dan de melding dat email beveiliging niet gegarandeerd is.

Als ik dan op geavanceerd klik Krijg ik de melding van een certificaatfout . Dan druk ik op toch doorgaan en kan hij alsnog niet verifiëren.

Graag hulp hierbij.

Groet, Wil

 

Hallo @WilGer62 

 

Voor SMTP server deze instellingen gebruiken:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl

TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen

 


Met poort 587 krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met server.


Dat zou toch moeten werken, heb je wel TLS aangevinkt en als gebruikersnaam het volledige emailadres ingevuld (en ook je wachtwoord)?

Wat ik net ook tegenkwam elders op dit forum is dat een antivirus app de uitgaande mail blokkeerde, heb jij die er misschien ook op staan?


SMTP server: imap.kpnmail.nl

Dit is fout. Het zal vast ook in geen enkele omschrijving staan.


SMTP server: imap.kpnmail.nl

Dit is fout. Het zal vast ook in geen enkele omschrijving staan.

Wat zou dit dan moeten zijn?

 


Dat schreef ik al in mijn eerste post: smtp.kpnmail.nl


Dat zou toch moeten werken, heb je wel TLS aangevinkt en als gebruikersnaam het volledige emailadres ingevuld (en ook je wachtwoord)?

Wat ik net ook tegenkwam elders op dit forum is dat een antivirus app de uitgaande mail blokkeerde, heb jij die er misschien ook op staan?

Ja, staat volgens mij allemaal correct ingevuld. Bij mailadres dien je toch het hoofdmailadres van kpn in te vullen? Of het mailadres die je wilt gebruiken?


Je kan beide gebruiken, ik zou die van het mailadres zelf gebruiken.


De instellingen voor de inkomende server worden wel geaccepteerd, maar van de uitgaande server niet.

Ik heb bij beiden mijn mailadres en wachtwoord en bij SMTPserver imap.kpnmail.nl ingevoerd.


De server voor uitgaande mail, de SMTP server moet toch echt smtp.kpnmail.nl zijn en geen imap.kpnmail.nl.


Dat zou toch moeten werken, heb je wel TLS aangevinkt en als gebruikersnaam het volledige emailadres ingevuld (en ook je wachtwoord)?

Wat ik net ook tegenkwam elders op dit forum is dat een antivirus app de uitgaande mail blokkeerde, heb jij die er misschien ook op staan?

Ja, staat volgens mij allemaal correct ingevuld. Bij mailadres dien je toch het hoofdmailadres van kpn in te vullen? Of het mailadres die je wilt gebruiken?

Kan beide. Maakt tegenwoordig niets meer uit.


De server voor uitgaande mail, de SMTP server moet toch echt smtp.kpnmail.nl zijn en geen imap.kpnmail.nl.

Yes, het is gelukt. 

Maar, nu kan ik mijn mail niet op mijn telefoon vinden. 😥

 


Fijn dat dat nu werkt.

Als je via webmail inlogt zie je dan wel al je mail?

Als je daar ook niets ziet dan heb je waarschijnlijk op een ander apparaat je mails via POP opgehaald i.p.v. IMAP ingesteld.

Bij IMAP blijft alles op de server, bij POP is dat standaard niet zo maar dat kan je wel instellen.


Ik had de email app er nog niet op staan. Inmiddels is dat ook gelukt en staat de mail er nu op.

Super goed geholpen met je informatie. Dank je wel!


Hi @WilGer62, ik zie dat onze community je te hulp is geschoten en dat het inmiddels helemaal gelukt is, top! @GeSp en Nick bedankt voor jullie hulp 😊