Skip to main content
Vraag

KPNmail inzien van zorgvrager

• August 4, 2026
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Hallo, 

Hoe kan ik als mantelzorger de mail van de zorgvrager inzien? De zorgvrager heeft een kpnmailaccount dat de mantelzorger leest in gmail. Kan ik met mijn gmail account de kpn-mail berichten van de zorgvrager inzien en eventueel behandelen? Bijvoorbeeld door de mantelzorger in gmail een machtiging voor mij in te stellen? Of kan ik gemachtigde worden en via webmail van kpn de mails inzien? Hoe stellen we dit dan in zonder dat de zorgvrager daar een (2 traps verificatie) melding voor krijgt?

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Correctie: de zorgvrager heeft een kpnmail account dat deze zorgvrager leest in gmail

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

@bchris 

Heel simpel. Als de zorgvrager jou volledig vertrouwt dan kan de zorgvrager jou de naam en wachtwoord van zijn/haar KPN emailaccount geven zodat jij de emails kan afhandelen. Gebruik dan een IMAP account in jouw emailprogramma zodat de emails op de zorgvrager's emailaccount blijft staan.

Daar moet je met hem/haar goede afspraken over maken wat je wel en niet mag doen. jij leest de email met GMail. Dus heb je al toegang tot zijn emailaccount (wachtwoord en gebruikersnaam).

(Of jij moet iets anders in gedachten hebben wat niet direct duidelijk was.)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Dank je voor de snelle reactie. Ik neem aan dat ik het (kpn)mail adres dan moet invoeren in de instellingen in mijn gmail. Nu zie ik (in mijn gmail-instellingen) onder Accounts en Import t kopje e-mail-bekijken uit andere accounts, maar helaas geen knop om hier een nieuw email adres toe te voegen. Zie ik hier iets over het hoofd, of voer ik het 'nieuwe’ email adres op een andere plek toe?