Skip to main content

Pc thuis staat ingesteld voor e-mail met pop3 en iPhone 6 met smtp

 

bij openen van Outlook op pc krijg ik e-mails wel binnen maar blijven op iPhone staan 

 

Vergeten te melden maar het al jaren goed gewerkt.


POP3 is voor mail die u ontvangt. SMTP is voor mail die verstuurd.

Hoe staat de iPhone ingesteld voor mail die ontvangt?


Sorry, foutje van mijn kant. Op iPhone op imap


Sorry, foutje van mijn kant. Op iPhone op imap

Super 👍

U zegt dat de mails op de iPhone blijven staan. Wat is daar het probleem van? Wilt u dit niet? Lijkt me toch handig dat u de mail ook op de iPhone kunt raadplegen?

Of wilt u dat als u in Outlook een mail verwijderd, dat deze ook van de iPhone verdwijnt?


Precies, lees e-mails wel via iPhone maar archiveer op pc


@kuitc :

Het is mij niet goed duidelijk wat hier het probleem is. Kun je even het probleem uitgebreider opschrijven ? Afgaande op de spaarzame informatie kom ik tot de conclusie dat alles werkt zoals het moet werken.


Pc staat voor inkomende post als POP3 en de Iphone 6 op IMAP

 

Krijg dus emails zowel op iphone als pc. Als ik met mijn pc de email ophaal dan wordt dat local opgeslagen en verdwijnen de emails op de IPhone ( voor mij wenselijk). Sinds een paar weken na openen van de emails op pc (worden dan local opgeslagen)  zijn de emails ook nog zichtbaar op de iphone wat ik als hinderlijk ervaar


@kuitc :

Je wilt dus dat de emails, die je hebt binnengehaald met jouw PC (POP), direct van de server laten wissen. Probeer dit eens: Verwijder de vinkjes bij de optie “Bewaar kopie emails op server” (hoe heet die optie bij Outlook ?) in elk Outlook account dat met POP werkt.

Waarom is dit verandert ? Misschien komt dat door een update van Outlook ?

Ik gebruik ook IMAP én POP voor mijn email. Daardoor heb ik ook een kopie van alle emails op mijn laptop. Alleen laat ik email na 120 dagen automatisch wissen van de server (kun je ook aanvinken in elk Outlook account).


Gevonden, heb vinkje verwijderd en getest. Ging goed, Zag ook dat het verwijderen van emails op de server op 14 dagen staat. Ga ik nog effe aanpassen i.v.m. vakanties e.d.

 

Bedankt voor meedenken


Aanpassen van die 14 dagen niet gedaan, je moet keuze maken wel of geen kopie op server

 


@kuitc :

Tja, dat is dus anders dan in mijn emaiprogramma (Outlook Express Classic).