Skip to main content

Voorgeschiedenis vraag: Ik had Incredimail en het is overgezet op Outlook.

Van kpn krijg ik regelmatig een mailtje (factuur of nieuwsbrief) en omdat ik bij het afsluiten van InternetPlusBellen zowel een kpnplanet als ook een kpnmail adres heb gekregen, krijg ik dit dubbel.

Nu is mijn vraag: moet ik beide accounts aanhouden, of kan er eentje komen te vervallen?

Uiteraard wil ik niks kwijtraken, dus vooralsnog beide accounts aangemaakt in Outlook én werkend nu.

Willy

@WillyKroonenburg Als het goed is, is het kpnplanet-account gekoppeld aan het kpnmail-account. Dan is de 'naam’ van beide accounts hetzelfde. Dus bijvoorbeeld …@kpnplanet.nl en …@kpnmail.nl. In dat geval kan je een van deze accounts niet verwijderen omdat ze gekoppeld zijn.

Gaat dit op voor jouw beide accounts?

Piet.


Hallo Piet, bedankt voor uw reactie. Ik ga het even aan broer vragen (die immers alles met veel geduld en moeite wist over te brengen in Outlook en dat zonder verlies van mail of contactpersonen).

Kom erop terug!

Willy


Hallo Piet, hier de reactie:

Ik zou vervolgens vragen waarom als iemand je een mail stuurt aan xxx@kpnplanet je die mail óók via xxx@kpnmail ontvangt?

En omgekeerd hetzelfde…

 

Willy


@WillyKroonenburg Als je kijkt in Mijn KPN zie je welke e-mailaccounts je hebt. Ik vermoed dat …@kpnplanet.nl daar je primaire e-mailadres is. KPN heeft zelf aan elk primair e-mailadres en aan elk account een …@kpnmail.nl e-mailadres gekoppeld. Dat verklaart waarom je op beide e-mailadressen de mail kunt ontvangen. Dat primaire e-mailadres kan je niet verwijderen.

Piet.


Dat zou kunnen, alhoewel mijn primaire email-adres volgens mij nog mijn aller- allereerste emailadres is van het cd-rommetje bij het tankstation (Zonnet). Ik heb dat altijd weten te behouden.

Denk dat ik nu genoeg weet; ik laat ze gewoon allebei staan, en die paar emailtjes van kpn dubbel heb ik geen moeite mee.

Bedankt Piet!


@WillyKroonenburg Graag gedaan!

Overigens is Zonnet nu Tele2, dus dat kan niet je primaire e-mailadres van  KPN zijn.

Piet.


OK helder!

Klopt helemaal.


Wat mij betreft onderwerp afgesloten.

Ik zie niet waar ik dat moet aangeven, dus doe ik dat maar zo.


Duidelijk, @WillyKroonenburg Ik heb het -volgens mij- beste antwoord geselecteerd, zodat andere lezers, met een vergelijkbaar probleem snel deze oplossing kunnen vinden. En als je nog een hulp nodig hebt, dan weet je het KPN Forum te vinden! :) 


Reageer